Elektrikli otomobiliniz varsa aman kaza yapmayın !
Her geçen gün sayıları artıyor olsa da elektrikli otomobiller yedek parça ve tamir konusunda henüz yeterli seviyede değil.
Elektrikli arabalar ucuz yakıt ve işletme maliyetleriyle biliniyorlar. Bununla birlikte, elektrikli araçlar hâlâ nispeten yeni bir teknoloji olarak nitelendirilebilir. Tüm yeni teknolojilerde olduğu gibi, elektrikli otomobillerin de bazı temel sorunları mevcut. Bu sorunlar arasında daha maliyetli ve uzun tamir süreci belki de başta geliyor.
Her geçen gün sayıları artıyor olsa da elektrikli otomobiller yedek parça ve tamir konusunda henüz içten yanmalı türevleri konusunda yeterli seviyede değil. ABD’li bir otomomobil tamir ve yedek parça şirketi olan olan Mitchell International tarafından yayınlanan bir rapor da bu durumu doğruluyor.
Yayınlanan rapora göre, elektrikli otomobillerin kaza sonrasında sigorta şirketlerine olan faturası diğer otomobillere göre daha yüksek. Raporda, elektrikli araçların tamir masraflarının içten yanmalı motora sahip modellere göre ABD’de 963 dolar, Kanada’da ise 1.328 dolar daha fazla olduğu belirtiliyor.
Bunun en büyük nedeni ile elektrikli araçların yedek parça ağlarının henüz gelişmemiş olması nedeniyle orijinal parçalara ihtiyaç duyması olarak gösterilebilir. Geleneksel güç ünitesine sahip araçların OEM parça ihtiyacı yüzde 66,5 olarak hesaplanırken, elektrikli modellerde ise bu oran yüzde 90,75’e çıkıyor.
Elektrikli araçlar aynı zamanda genel olarak daha düşük tamir edilebilir parça yüzdesiyle de henüz yeni bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor.
Geleneksel aktarma organına sahip otomobillerde tamir edilebilir parça oranı yüzde 19,2 olarak belirtilirken, elektrikli araçlarda ise bu oran yüzde 13,49’da kalıyor.
Tesla Model S, kaza yaptıktan 3 hafta sonra kendi kendine alev aldı
Bir Tesla Model S, üç hafta önce yaptığı ağır kazanın ardından, durduğu yerde yandı. İtfaiye Departmanı Instagram'da, "Ekipler yangını söndürdü, ancak otomobil yeniden tutuşmaya ve pil bölmesinde gaz çıkarmaya devam etti" yazdı.
Hurda alanındaki ekip, itfaiyecilerin arabayı yana çevirerek aküye erişmesine yardımcı oldu, ancak bu bile yangını durdurmaya yetmedi. Departman, "Doğrudan nüfuz etse bile, araç artık ısı nedeniyle yeniden tutuşuyordu" dedi.
En son buldukları çözüm, yanan Tesla'nın sığacağı kadar büyük bir çukur kazmak ve onu 17.000 litre suya batırmaktı. Sacramento Metro İtfaiye Departmanı, bunun müdahale ettikleri ilk Tesla yangını olduğunu söyledi ve yangın sonucu herhangi bir yaralanma olmadığını bildirdi.
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.