Ford, Çin'deki elektrikli araç yatırımlarını azaltacak
ABD’li otomotiv üreticisi Ford, dünyanın en büyük elektrikli araç (EV) pazarı Çin’de yatırımlarını azaltacağını duyurdu. Şirketin CEO’su Jim Farley “Batılı otomobil üreticilerinin Çin’deki yerli EV rakipleri karşısında kazanabileceğinin garantisi olmadığına” dikkat çekti ve Ford’un sevkiyat araçları gibi ticari araçlara odaklanarak “daha az sermayeyi riske atacağını” söyledi. Financial Times’a konuşan Farley “Eğer Çin’de sadece yeni bir EV döngüsüne yatırım yaparsanız, batılı şirketlerin kazanacağının garantisi veya buna işaret eden bir veri yok” ifadelerini kullandı.
“EV’nin kazananı geleneksel üreticiler değil”
Volkswagen, Mercedes-Benz ve General Motors gibi üreticiler EV üretimini işlerinin odağına almış olsalar da Çin’de yerli rakipler karşısında pazar payı kaybediyor. VW bu kaybedilen payı geri almak için Çin pazarındaki harcamaları artıracağını duyurmuştu. Ancak ABD’li Ford Farley’e göre geleneksel üreticiler EV pazarının kazananları değil ve şirket Çin konusunda geleneksel rakiplerinden farklı bir yol izleyecek.
“Çin’de EV pazarının galipleri geleneksel otomobil üreticileri değil. Kazanmakta olanlar BYD ve Tesla gibi, Great Wall, SAIC ve Changan gibi tüm EV markaları aslında” diyen Farley son bir kaç yıldır Çin’deki işlerini dikkatle izlediklerini ve şimdi stratejilerinin “çok daha az yatırım yapmak ve çok daha odaklanmış yatırım yapmak” olduğunu belirtti. Ford’un Çin’de 1.300 kişiyi işten çıkarmaya hazırlandığı iddialarını ise Farley yanıtsız bırakmış.
“Batarya teknolojilerini anlamak için dinleme noktamız olacak” Farley’in Financial Times’a yaptığı açıklamaya göre Ford Çin pazarını “batarya teknolojilerini daha iyi anlamak için bir dinleme noktası olarak kullanacak”. Çin’i diğerleri gibi bırakmak istemediklerini belirten Farley “Çünkü (Çin’deki) batarya teknolojisi ve dijital kullanıcı deneyimi dünyada en iyileri arasında” ifadeleriyle pazarın güçlü yönlerine de dikkat çekti.
2016’dan bu yana Çin’deki pazar payı %50 eridi
Çin genelinde 8 tesisi olan Ford’un Changan, Lin Ho ve JMC gibi yerli oyuncularla ortak joint venture’ları bulunuyor ve şirketin Çin’deki pazar payı 2016’dan bu yana yarıya düştü. ABD’li grubun Çin’deki araç satışları 2022’de on yıldır ilk kez 500 binin de altına indi. Ancak şirket JMC ile birlikte üreteceği elektrikli vanları gelişen pazarlara ihraç etmeyi planlıyor.
OTOPODYUM.COM.TR
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.