Audi, 75. yılını Ingolstadt tesislerinde kutladı

Audi, 75. yılını Ingolstadt tesislerinde kutladı
Audi Musem Mobile ve şirketin eski merkezinin bulunduğu Ingolstadt’taki tarihi Josef-Strobl-Platz'daki etkinliklerde konferanslardan özel sergilere, konserlerden eğlenceli aktivitelere kadar birçok organizasyon düzenlendi.

3 Eylül 1949, Audi tarihinde önemli bir sahip. Ingolstadt'ta Auto Union GmbH'nin kurulması, merkezi Saksonya'da olan otomobil üreticisi için Batı Almanya'da yeni bir dönemin başlangıcı oldu. Şirket, bir zamanlar Ingolstadt Kalesi'ne ait olan binalarda üretime başladı ve markanın Ingolstadt'ta dört halkayla yeniden doğuşunun temelini attı.

Kuruluş yıldönümüne özel etkinlikler

Şirketin 75. yıl dönümü düzenlenen bir dizi etkinlikler kutlandı. Audi Museum Mobile’da düzenlenen “Ingolstadt'taki 75 yıl – Auto Union GmbH'nın kuruluşu” isimli konferansla başlayan etkinliklerde, Müzeler Gecesi, konserler, sirk gösterileri gibi çeşitli eğlenceler de düzenlendi. Ziyaretçiler ayrıca Auto Union Silver Arrows ve 1945'ten günümüze otomotiv üretiminde aerodinamik üzerine “Form Vollendet” (Almanca'da “mükemmel form”) adlı özel sergiyi de gezdiler.

İlk adım en zor olanıdır: II. Dünya Savaşı'ndan sonra yeni bir başlangıç...

Audi'nin Ingolstadt'taki varlığı savaşın sona ermesinden kısa bir süre sonra başladı: Saksonya merkezli Auto Union AG’nin eski çalışanları, Sovyet işgali altındaki bölgeden parça temin etmenin imkansız hale gelmesinin ardından 1945 yılında Schrannenstrasse 3 adresinde merkezi bir yedek parça deposu kurdu. Amaç, yedek parça tedarik ederek ve üreterek savaş öncesi dönemden kalma Auto Union otomobillerini yollarda tutmaktı. Otomobil üretimine devam etme kararı birkaç yıl sonra alındı. Resmi gereklilikleri yerine getiren Auto Union GmbH, 3 Eylül 1949'da Ingolstadt'ta kuruldu. Yeni şirket, yeniden yapılanma sürecindeki bir ülkenin ihtiyaçlarına cevap veren bir otomobil üretmeye başladı. Güvenilir ve karmaşık olmayan bir minibüs olan DKW F 89 Schnelllaster çeşitli gövde stillerinde sunuldu. Tasarımı, önden çekişli ve enine iki silindirli iki zamanlı motoru ile kanıtlanmış savaş öncesi teknolojisine dayanıyordu.

Kasım 1949'da ikinci bir aracın DKW RT 125’in üretimine başlandı. Bu motosiklet, savaş sonrası Almanya'da uygun fiyatlı mobiliteye önemli bir katkı sağladı. Ancak RT 125, aynı zamanda eski bir dosttu; 1939'da Zschopau'daki DKW fabrikasında geliştirilmiş ve savaş sırasında ihracat için üretilmişti. II. Dünya Savaşı'ndan sonra, modelin üretimi Doğu Almanya'da, Saksonya'daki şimdi devlet mülkiyetinde olan Zschopau motosiklet fabrikasında IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) RT 125 adı altında yeniden başladı.

Ingolstadt modeline, Batı Alman ürünü olduğunu belirtmek için bir “W” harfi eklendi. Hafif yuvarlatılmış deposu dışında RT 125, trapezoid çatallı, lastik şerit süspansiyonu, 4,75 PS gücünde iki zamanlı motoru ve ayakla kullanılan üç vitesli şanzımanıyla savaş öncesi modelle neredeyse aynıydı.

Yaklaşık on yıl boyunca, Ingolstadt şehir merkezindeki üretim tesisleri ve Düsseldorf fabrikası, kapasite nedeniyle Ettinger Strasse'de yeni bir fabrika inşa edilene kadar yeni Auto Union GmbH'nin merkezi oldu. 21 Ağustos 1959'da, Ettinger Strasse fabrikasında uygun fiyatlı DKW Junior kompakt otomobilinin üretimine başlandı; bu model, 1957'de DKW RT 125W'nin üretiminin durdurulmasının ardından Auto Union GmbH'nin binek otomobil üretimine kalıcı olarak odaklanmasının bir işareti oldu.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.