Chery'nin yeni benzinli motoru, hayal ötesi değerler sunuyor
Çinli üretici, piyasadaki %38 ila 45'lik oranlara kıyasla önemli bir sıçrama iddia ediyor. Zira, oldukça küçük görünen bu fark bile yakıt tüketimini %2.5 oranında azaltıyor. Termal verimliliğin sadece yakıt tüketimini etkilemekle kalmayıp aynı zamanda CO2 emisyonlarının azaltılmasına da doğrudan katkıda bulunduğunu hatırlatmadan geçmeyelim.
Chery'nin Ar-Ge ekibi, 26:1 ultra yüksek sıkıştırma oranı, hiperbolik üçlü bağlantılı krank milleri, %35 egzoz gazı yeniden kullanımı (EGR) ve gelişmiş ısı yalıtım kaplamaları gibi radikal yenilikler üzerinde çalışıyor. Termal kayıpları azaltmak ve yakıt döngüsü verimliliğini artırmak için bir araya gelen teknolojiler, yeni nesil yüksek verimli hibrit güç aktarma organlarının önünü açıyor.
Zirve sırasında Omoda & Jaecoo, mevcut hibrit sistem SHS (Süper Hibrit Sistem) ile elde edilen somut sonuçları da gösterdi. İki elektromotor ve akıllı DHT şanzıman ile birleştirilmiş 1.5 TDGI Miller döngülü motor, sadece 6 litre/100 km yakıt tüketimi ile %44,5'lik bir termal verimlilik elde ediyor.
Sistem, sürüş modlarını otomatik olarak değiştirerek performans ve yakıt tüketimini hız ve ağırlığa göre dengeleme yeteneğine sahip. Hibrit batarya paketi ısıya, darbeye ve suya karşı dayanıklı olmasının yanı sıra, bir darbe durumunda sadece 2 milisaniyede gücü kesebiliyor. Elektrikli sürüşte 90 menzil vadeden Chery, V2L işlevi sayesinde elektrikli aletlere 3,3 kW'a kadar güç sağlayabiliyor.
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.