Çinli zenginlerin alım tercihleri Mercedes’i fena vurdu

Çinli zenginlerin alım tercihleri Mercedes’i fena vurdu
Çin'deki varlıklı müşteriler, emlak piyasasındaki kriz nedeniyle yıllarca süren patlamanın ardından S-Serisi ve Maybach gibi üst modelleri satın almaktan büyük ölçüde geri duruyor. Bu da, satışlara olumsuz yansıyarak karı önemli ölçüde düşürdü.

Otomobil üreticisi Mercedes-Benz, Çin'deki zayıf lüks otomobil satışları nedeniyle üçüncü çeyrekte kârında düşüş yaşadı. DAX borsasında işlem gören şirketin Cuma günü yaptığı açıklamaya göre Temmuz ve Eylül ayları arasında faaliyet sonucu (EBIT) neredeyse yarı yarıya düşerek 2,5 milyar Euro'ya geriledi.

Ana binek otomobil işinde, düzeltilmiş faaliyet kârı yüzde 64 oranında daha da keskin bir düşüşle 1,2 milyar Euro'ya geriledi, böylece yüzde 4,7'lik satış getirisi bir yıl öncesinin yarısı kadar bile olmadı (yüzde 12,4). Mercedes açıklama olarak zorlu pazar ortamına ve “özellikle Çin'deki” çetin rekabete atıfta bulundu.

Maliyetler düşürülecek

Mali İşler Müdürü Harald Wilhelm şirketin verimliliği arttıracağını ve maliyetleri daha da kararlı bir şekilde düşüreceğini açıkladı. Wilhelm, “Üçüncü çeyreğin mali sonuçları Mercedes-Benz'de kendimiz için belirlediğimiz standartları karşılamıyor” dedi. Zor zamanlara rağmen şirket sağlam nakit fonları yaratmayı başardı. Nakit akışı 2,4 milyar Euro ile bir önceki yılın biraz üzerinde gerçekleşti.

Eylül ayında ortaya çıkan zayıf çeyrek sonuçları nedeniyle şirket Mercedes-Benz Cars'ın bu yılki kar hedefini bir kez daha düşürdü. Bölümün satış getirisinin geçen yılki yüzde 12.6'ya kıyasla şimdi sadece yüzde 7.5 ila 8.5 arasında olacağı tahmin ediliyor. Grup genelindeki faaliyet kârının, bir önceki yıl 20 milyar Euro'nun biraz altında olmasına kıyasla 2024 yılında yüzde 15'ten fazla daralması bekleniyor.

Çin'de varlıklı müşteriler, emlak piyasasındaki kriz nedeniyle yıllarca süren patlamanın ardından S-Serisi ve Maybach gibi üst modelleri satın almaktan büyük ölçüde geri duruyor. Sonuç olarak, satış karması geçen yıla kıyasla önemli ölçüde kötüleşti. Dokuz ayın sonunda, satılan araç sayısı 1,46 milyon araçla sadece yüzde 4,3 azalırken, faaliyet kârı yüzde 44 ile on kat daha fazla düştü. Mercedes, kârdaki düşüşün nedenini daha zayıf fiyat uygulaması ve daha az elverişli ürün karması” olarak açıkladı. Model değişiklikleri de satışları azalttı.

Dördüncü çeyrekte iyileşme yok

Mercedes-Benz dördüncü çeyrekte de gidişatı değiştiremeyecek, mevsimsel olarak daha güçlü döngüde satışların üçüncü çeyrek seviyesinde olması bekleniyor. Bu da Stuttgart merkezli şirketin daha önce 2023 hacmini korumak için yılın ikinci yarısında bir toparlanmaya güvenmesinin ardından, yılın tamamı için hafif bir düşüş anlamına geliyor.

Üç köşeli yıldıza sahip markanın her üç otomobilden birini sattığı önemli ve dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, son yıllarda karını arttırdı. Pekin'deki hükümet bir ekonomik teşvik paketiyle ekonomiyi canlandırmaya çalışıyor. Ancak analistler bunun Mercedes ve diğer Alman otomobil üreticilerini sıkıntıdan kurtaracak kadar güçlü bir etkisi olacağından şüphe duyuyor. Barclays analistleri, otomobil piyasasının temelde zayıf kalmaya devam ettiğini belirtiyor.

Mercedes, BMW ve Audi fiyatlarını düşürmek zorunda kalacak ve bugüne kadar hakim oldukları pazar segmentinde Çinli rakiplerle giderek daha fazla uğraşmak zorunda kalacaklar. Bernstein Research analistleri ayrıca yerli üreticilerin güçlü bir pazar konumunu korumak için her geçen gün daha fazla mücadele ettiklerini açıkladı.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.