Hyundai ve Kia, menzil artıran teknolojiyi tanıttı

Hyundai ve Kia, menzil artıran teknolojiyi tanıttı
Teknoloji, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indirmeyi vadediyor. AAS, tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol eden ve araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı kontrol ediyor.

Hyundai ve Kia, ortak çalışmalarının sonucunda ek menzil sağlayacak Aktif Hava Etek (AAS) teknolojisini tanıttı.

Otomobil dünyasında elektrikli araçlar artık büyük bir yer kaplıyor. Birçok otomotiv devi, büyük bütçelerle elektrikli otomobil üretimine başladı. Ancak yolun başında sayılan bu teknoloji ile ilgili birçok soru işareti henüz giderilemedi. Bunlardan en önemlisi olarak da menzil ve batarya gösteriliyor.

Hyundai ve Kia, ortak çalışmalarının bir ürünü olarak Aktif Hava Etek (AAS) teknolojisini tanıttı. Teknoloji, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indirmeyi vadediyor. AAS, tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol eden ve araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı kontrol ediyor.

Hyundai ve Kia, Genesis GV60 modeline AAS kurarak teknolojiyi test etti. Test sonucunda teknoloji sürtünme katsayısı(Cd) 0,008 azaldı ve sürtünmeyi yüzde 2,8 artırdı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek menzil artışı anlamına geliyor. Şirketler, teknolojinin 200 km/sa üstündeki hızlarda da kullanılabileceğini açıkladı.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.