İki İtalyan otomotiv devi birleşiyor

İki İtalyan otomotiv devi birleşiyor
Satışları düşüşte olan Maserati’yi yeniden ayağa kaldırmak amacıyla geliştirilen kurtarma planı kapsamında iki marka güçlerini birleştirme kararı aldı.

Lüks segmentin simge markalarından Maserati, 2023 yılında sadece 11.300 araç satarak bir önceki yıla göre %57'lik bir düşüş yaşadı. Bu dramatik gerileme, markanın geleceğine dair soru işaretlerini gündeme getirdi. Maserati'nin çatı şirketi Stellantis, satış söylentilerini yalanlarken, markayı yeniden yapılandırmak için kolları sıvadı.

Alfa Romeo’dan Stratejik Destek

Stellantis bünyesindeki bir diğer İtalyan marka olan Alfa Romeo, özellikle “Junior” modeliyle son dönemde büyük bir ivme kazandı. Şimdi bu başarıyı Maserati’ye de taşıması bekleniyor. Her iki markanın CEO’luğunu yürüten Santo Filici, hazırlanan kurtarma planının Stellantis üst yönetiminin onayını beklediğini ifade etti.

Kritik Zirve 23 Haziran’da

Kararın resmiyet kazanması için Stellantis CEO’su Antonio Filosa’nın 23 Haziran’da İtalyan markaların temsilcileriyle yapacağı toplantı bekleniyor. Bu görüşmede Maserati’nin geleceğiyle ilgili yol haritası netleşecek.

Sinerji Vurgusu: Maliyet Azaltılacak, Verim Artırılacak

Filici'nin açıklamasına göre, Alfa Romeo “premium” segmentte, Maserati ise “lüks” segmentteki yerini koruyacak. Ancak bu konum farklılıklarına rağmen iki marka arasında Ar-Ge, üretim ve tedarik gibi alanlarda yüksek düzeyde sinerji sağlanarak maliyetlerin düşürülmesi ve verimliliğin artırılması hedefleniyor.

Stellantis’in Maserati ve Alfa Romeo üzerinden yürüttüğü bu hamle, grubun İtalyan otomotiv mirasını yeniden küresel rekabete hazırlamak istediğinin güçlü bir sinyali olarak görülüyor.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.