İki otomotiv markası Eskişehir'de üretecek
ATMO Group CEO’su Anton Chernov, üretime içten yanmalı modellerle başlayacaklarını ancak hedeflerinin elektrikli ve hibrit araçlarda P pazar payı olduğunu belirtti. 2029’a kadar yıllık 40 bin araç üretimi planlanırken, hafif ticari ve motosiklet segmentleri de ileride ürün gamına eklenecek.
Urzema Holding CEO’su Murat Ertaş ise “Alelade montaj atölyesi kurmuyoruz. Bu topraklarda ürettiğimiz araçların Türk malı belgesiyle ihraç edilmesini istiyoruz” dedi. 2026’da yerlilik oranını 0’a, 2027’de @’a, daha sonra Q’in üzerine çıkararak yerli malı belgesi almayı hedeflediklerini ifade etti. Devlet teşviği almadan tamamen özkaynaklarıyla yatırıma başladıklarını da vurguladı.
SWM ve JAC Türkiye Operasyonlar Direktörü Burak Azmanoğlu, Eskişehir’de SWM Akademisi’nin de kurulacağını, satış sonrası hizmetlerde ? yedek parça bulunurluğu planladıklarını açıkladı. Türkiye’deki garanti ise 5 yıl ya da 150 bin km olacak. Eylül’de yollara çıkacak yeni SWM G01 PRO, güçlü motoru ve ileri sürüş destek sistemleriyle dikkat çekiyor. Aralıkta üretimi başlayacak tam elektrikli JAC E30X ise 400 km’ye varan menzili ve daha uygun fiyat avantajıyla piyasaya girecek. Bu iki modelle Türkiye’de hem elektrikli hem benzinli otomotiv üretimi yeni bir ivme kazanmış olacak.
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.