Peugeot Türkiye, 408 satışlarında Avrupa şampiyonu

Peugeot Türkiye, 408 satışlarında Avrupa şampiyonu
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Yeni 408 satışlarında tüm Avrupa ülkeleri arasında birinci, dünyada da Çin'in ardından ikinci sırada olduklarını açıkladı. Reyhanoğlu, B SUV segmentinde de birinci sıraya yerleştiklerini söyledi.

Peugeot'un makyajlı 2008 ve makyajlı 508 versiyonlarının tanıtımı büyük bir basın mensubu grubunun katılımıyla Bodrum'da gerçekleşti.

Lansmanda konuşan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, ilk 9 ayda yaşanananları özetlediği sunumunda, Peugeot dünyasındaki gelişmeleri ve gelecek hedeflerini aktardı.

gulin-reyhanoglu-5.jpg

Reyhanoğlu, şu bilgileri paylaştı:

"Peugeot, Stellantis Grubu'nun ikonik markalarından biri. Tüm dünyadaki Stellantis satışlarının 1/5'i, Avrupa'daki satışların da 1/3'ü Peugeot satışlarından geliyor. Bu yılki performansımızla mensubu olduğumuz Ortadoğu-Afrika bölgesi, tüm dünya bölgeleri arasında birinci olarak ilk 9 ayı kapattı.

Peugeot Türkiye olarak, Ortadoğu-Afrika bölgesinin en büyüğü olmayı sürdürdük. Bu yıl geçtiğimiz yıla göre 23 puan artırarak toplam satışların yüzde 59'unu biz gerçekleştirdik. Bütün dünya Peugeot'ları içinde aldığımız pay 4.3 puan arttı ve 6.8'e ulaştı. Türkiye'de ise 6.9 pazar payıyla bugüne kadar gelinen en iyi noktaya ulaştık. Sene başında koyduğumuz yıllık 57 bin rekor satış hedefi dediğimiz rakama eylül sonu itibariyle ulaşmış bulunuyoruz. Toplam pazarda şu anda 5. sıradayız. Tüm dünya Peugeot'ları arasında da yine 5'inciyiz.

Sene başında hedeflerimizi 3 strateji doğrultusunda belirlemiştik. SUV pazarında liderliği hedeflemiş, yeni 408'in de makyajlı 2008'in de buna katkısı olacağını söylemiştik. 9. ayın sonunda SUV'deki liderliğimizi sürdürüyoruz. Hafif ticaride iki yerli markanın ardından 3. sıraya geleceğimizi söylemiştik. Dediğimiz gibi şu anda iki yerli markanın arkasında 3. sırada yer alıyoruz. Bu yılın en önemli olayları yeni 408 ve makyajlı 2008 ile makyajlı 508 lansmanlarıdır.

Avrupa'da en fazla 408 Türkiye'de satıldı

Yeni 408 satışlarıda tüm Avrupa ülkeleri arasında birinci sıradayız. Dünyada da Çin'in arkasından ikinci sırada yer alıyoruz. Yeni 2008'in satışlarına eylül ayında başladık şu an B SUV segmentinin lideri konumundayız. Yeni 508'in de hem filoda, hem de perakende de kendi müşteri kitlesi var onlarla buluşturduk.

Bu başarıda en büyük payı alan bayi teşkilatımızı da unutmadık. Şu anda 40 şehirde 63 showroom ve yüzde 93 kapsama oranıyla hizmet veriyoruz.

Müşteri deneyimini fiziksel ve dijital olmak üzere yeniden tanımladık. Bu doğrultuda da yatırımlarımızı yaptık. Web sitemizde bir online showroom'umuz var. Müşterilerimiz online olarak beğendikleri aracı ayrıntılarıyla inceleyebiliyor. 408 markamızla birlikte de ilk online satış deneyimini gerçekleştirdik.

Elektrikli dönüşüme son hızla geçiş yapmayı hedefliyoruz. Ancak, önce 3008 ve 5008 araçlarımızın hibrid versiyonlarına önümüzdeki ay itibariyle başlayacağız. Elektrikli araçların Peugeot için bir dönüşüm yılı olacağını söylemiştik. Önümüzdeki yılın hazırlıklarına da son hızla devam ediyoruz."

duygu-kanberoglu-5-001.jpg

"Göz alıcı bir yapıyla, duyguyu birleştirdik, mükemmellik ortaya çıktı"

Reyhaoğlu'nun ardından söz alan Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü Duygu Kanberoğlu da, lansmanın ağır abileri makyajlı 508 ve yine makyajlı 2008'de yapılan yenilikleri özetledi. Kanberoğlu, açıklamasında şunları aktardı:

"Marka logomuz değişti. Göz alıcı (allure) bir yapı ortaya çıktı. Bunu özellikle makyajlı ürünlerimizde görmüş olacaksınız. Yolda giden bir aracımıza baktığımızda 3 pençe ışık imzası, LED'leri ve tasarımıyla bir proje olduğunu çok rahat anlayabilirsiniz. Yeni renk seçeneklerini de müşterilerimizle buluşturduk.

Makyajlanmış araçlarımızda öne çıkan ikinci özellikse duygu (emotion) burada özellikle müşteri deneyimi bizim için çok önemli. Aracın içine bindiğiniz zaman her nesilde geliştirdiğimiz bir kokpit tasarımına sahip olduğumuzu görebiliyorsunuz. 3 boyutlu bir kokpit göreceksiniz. I connect ile beraber araçla müşteri ilişkisinin git gide arttığını görmek mümkün. Bu durum bir noktadan sonra sürüş keyfinin artmasına yol açıyor.

Bir sonraki adım ise mükemmel uyum. Hem tasarımda, hem yaptığımız iletişimde hem de servislerde göz alıcılık ve duyguyu birleştirdiğimizde mükemmel uyumun ortaya çıktığını görüyoruz. Elektrikli dönüşümde daha hızlı adımlar atacağız. Daha güçlü ve daha uzun menzilli araçları müşterilerimizle buluşturacağız.

Makyajlı 508 B Sedan segmentinde farkını ortaya koymuştu. Radikal ve sportif bir tasarıma sahipti. Üstün yol tutuş ve sürüş keyfi devam ediyor. Yanı sıra, yeni teknolojilerle beraber üstün ses sistemleri, bugüne kadar yapılmış en ince matrix led tasarımıyla beraber teknolojiyle güç kazandırılmış bir ürün görüyoruz. İç mekan kalitesine baktığımızda da oldukça yüksek bir iç mekanla segmentindeki farkını ortaya koyuyor. 508'in dinamik tasarımı, ilham veren sürüş keyfini ve mükemmel uyumunu imza kodlarıyla görmek mümkün.

Yeni lansman rengi selenyum gri ile birlikte diğer renklerimiz de satışta. Geçtiğimiz ay yeniden segment liderliğini alan 2008 yeni marka kimliğinin yansımasıyla, yeni sürüş destek sistemlerinin yansımasıyla, I connect ile birleşmiş I cockpit'in daha da gelişmesiyle makyajın ötesinde bir ürün olduğundan bahsedilebilir. 3 ana versiyonla müşterilerimize sunuyoruz. Elektrikli versiyonu yalnızca GT modelimizde vereceğiz. Uzatılmış menzil ve güçlendirilmiş motorla farklı bir elektrikli ürünle tanıştırmış olacağız müşterilerimizi. Giriş versiyonundan itibaren tasarımda LED farlarımız daha öne çıkmış durumda.

3 versiyonumuzda da 1.2 benzinli ve 1.5 dizel motor bulunuyor. Şu an itibariyle yalnızca GT modelimizde elektrikli modelimizi sunuyoruz. Selenyum gri 2008'de de lansman rengimiz oldu. Bunun dışında eliptic kırmızı ve vertigo mavi gibi geçtiğimiz lansmanlarda çok beğenilen renklerimiz devam edecek. "

peugeot-soru-cevap-4.jpg

SORU - YANIT

Lansmanın ardından Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü Duygu Kanberoğlu ve Ürün Müdürü Emre İlkbahar basın mensuplarının sorularını yanıtladı

  • Elektriklilerde bu yılki performansınız ne oldu? Yeterince araç alabildiniz mi? Peugeot markasında 2024 öngörünüz nedir?

2023 için markamızın farklı öncelikleri oldu. 408 ürünümüzü yeni bir ürün olarak getirdik ve öyle lanse ettik. Çok özel ve rakibi olmayan bir üründü. Pazarda yer bulması, müşteri tarafından sevilmesi gibi önceliklerimiz vardı ve SUV’de 1 numara olmamızı pekiştiren iki ürünümüzün de lansmanını yaptık. Dolayısıyla elektrikli araçlarda agresif olma konusunu önümüzdeki yıla bıraktık diyebiliriz. Bu yıl 200 civarında bir satış yaptık. Gerçek satış rakamımızı 2024’de göreceksiniz.

  • 408’in Türkiye’de beğenildiğini biliyorduk ama bizim yaptığımız haberlerde gördüğümüz ve kullanıcılardan gelen geri bildirimlerde ortak görüşün motor güzelliği olduğunu tespit ettik. Yeni bir motor seçeneği olacak mı? Çünkü bu gövde, Avrupa’kiler gibi biraz daha iyi limitleri Türkiye’de de hak ediyor. Diğer yandan, 2008 ısı pompalı olarak gelmişti. Yeni versiyonda motor güçlendi, batarya biraz daha iyileşti. Motorla birlikte bir termal yönetimin elden geçmesini düşünüyorum. Isı pompası ve termal yönetiminde bir iyileştirme oldu mu?

Kısa vadede 408’in motor değişikliğiyle ilgili bir projemiz yok. Peugeot’un her modelinin elektrikli versiyonunu üreteceğimiz yolunda hedeflerimiz de var. Önümüzdeki dönemlerde bunları da detaylandırırız. Isı pompasına gelince, biz ülkemizdeki modellerde ısı pompasını standart olarak sunuyoruz. Güçlendirilmiş bir ısı pompamız mevcut. Bundan sonraki modellerde de devam edecek.

  • Bağlantılı otomobillerle ilgili güzel haberi ne zaman alırız? Buradaki süreç acaba nereye takılıyor? Bataryam ne durumda? Acaba arabayı en son nereye bırakmıştım? Önceden klimayı açabilir miyim gibi uygulamaları kullanmayı çok istiyoruz? Bu konuda çalışmalarınız var mı?

Sözünü ettikleriniz altyapının iyileştirilmesi için sürekli çalıştığımız bir konu. Bunun için bir tarih veremiyorum ama çalışmaların devam ettiğini söyleyebilirim. Burada altyapı çalışmasının dışında izin konuları da önemli. Görüşmeler devam ediyor. Kısa vade için bir şey söyleyemem.

  • 3008 ve 5008’in hibrid araçlarını üreteceğinizi söylediniz. Plug in mi? Yoksa tam hibrid mi olacak? 2008’de direkt elektrikliye geçiş yaptınız. 2008’de de bir hibrid altyapı düşünülüyor mu?

3008 ve 5008 modellerimizin GT versiyonlarına uygulamayı düşünüyoruz. Hafif hibrid bir model olacak. Hafif hibridlere kıyasla kendiliğinden elektrikli motorla da hareket edebilecek. Kendi başına aracı çalıştırdığınızda %100 elektrikli olarak çalıştırabiliyorsunuz. Sonrasında 30 km hızla 1 km boyunca kesintisiz elektrikli desteğiyle gidebiliyorsunuz. Yol boyunca yeniden şarj olduğundan şehir içi trafiğinde yüzde 50-60’lara varan oranda elektrik desteğiyle gitmenizi sağlıyor. Bu da bizi yarı hibrid ürünlerden farklı olduğumuzu gösteriyor. Burada müşterilerimiz, benzinli araçların konforuyla dizel araçların ekonomik tüketimini denemiş olacaklar.

  • Geçtiğimiz günlerde markanız ile ilgili bir bülten gelmişti. C4’e çok fazla talep olduğu için fabrika çift vardiyaya geçmiş. 408’de böyle bir durum oluştu mu? Siz talep ettiğiniz araçları alabildiniz mi?

Hedeflerimizi yılın başında açıklamıştık ancak hedeflerimizin çok üstüne neredeyse yılın başında çıktık. Tüm hedeflerimizi revize ettik. İstediğimiz aracı da alabildik. Dünyada Çin’den sonra en fazla 408 satan ülkeyiz. Özetle artı talep oluştu ama araç da alabildik.

  • 3008 ve 5008’i hibride dönüştürüp önümüzdeki ay da satışlara başlayacağınızı söylediniz. Bu araçların fiyatı için bir spoiler verebilir misiniz? Bu araçlarda standart vereceğiniz donanım sayısı artacak mı?

GT versiyonlarımızla başlayacağımız için en donanımlı seviyede olacak. Özellikle ekranlarda değişikler öngörüyoruz. Gösterge ekranlarında bir değişiklik olacak ama artı bir donanım olarak GT’den farkı olmayacak. Fiyata gelince GT versiyonlarımızın üzerine 50 bin liralık bir fark ekleyeceğiz. Rekabetçi bir fiyat skalası belirledik.

  • Avrupa’da dizel araç satışları 12.7’ye kadar geriledi. 2025 sonrasında da muhtemelen yüzde 10’un da altına düşecek. Stellantis özelinde dizel satışları ne kadar geriledi? Bu gerileme ile birlikte hala dizel satışlarını desteklemek bizi ne kadar sağlıklı bir satış politikasına götürür?

Avrupa’da şu an dizel bulunurluluğu yok. Dizel motorlar için öncelikli pazar Ortadoğu ve Afrika. Müşteriden talep aldığımız sürece dizel motorlarımızı da sunmaya devam edeceğiz. Sunulan seçeneğe göre de taleplerin oranları değişebiliyor. Biz bunu gören bir markayız. Müşteri talebi devam ettiği müddetçe biz de karşılamaya devam edeceğiz.

  • 2024’te görülen o ki, çok çetin bir pazar rekabeti yaşanacak. Çinliler akın akın geliyor. Çinlilere karşı bir strateji geliştirecek misiniz?

2024 ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. Biz her zaman iyimser tahminler yapıyor ve üzerine çıkıyoruz. Muhtemelen yine öyle olur. Çinliler ile ilgili de, rekabeti seviyoruz. Olumlu bakıyoruz. Pazarı büyütüyorlar.

  • Dizel arzını kaç yılına kadar sürdürmeyi planlıyorsunuz?

Bu bir seçme özgürlüğüdür. Seçme özgürlüğünü müşteri talebi olduğu sürece devam ettireceğiz. Elektrifikasyon üretimi yaygınlaştıracağız. Ama bu dizel talebi olan ülkelere dizel satmayacağız anlamına da gelmiyor. Grubun uygun gördüğü zamana kadar satmaya devam edeceğiz.

Peugeot’un iki kızı makyajla artık daha da güzel

2008-ve-selcuk-onur.jpeg

2008

Yeni logosuyla ortaya çıkan modelde "üç pençe" aydınlatmalar kullanılmış. Ön kısımdaki dikey aydınlatmaların yerine, yatay şekilde konumlandırılmış stoplar var. Tamamen LED olan aydınlatmaların yanı sıra kullanıcılar 16-18" büyüklüğe sahip jant opsiyonları arasından seçim yapabilecek. Yeni renk paketine ek olarak tüm 2008'ler artık siyah renkli yan aynalar ile birlikte geliyor. Kabin içerisinde de yeni teknolojiler mevcut. Makyajlı 2008 modellerinin tamamı artık standart olarak 10 inç büyüklüğe sahip dokunmatik ekranlar ile geliyor. Allure ve GT versiyonları ise yeni bir dijital gösterge ekranına kavuşmuş.

makyajli-508.jpg

508

Aslan logolu yeni PEUGEOT 508, sportif ve dinamik bir silüete sahip araç arayanların tercihi olmayı sürdürmeyi planlıyor. Ön kısmı eskisinden çok daha agresif görünen 508, bu değişimin büyük bir kısmını yeni ızgara tasarımına borçlu. Çok daha ince hale getirilen far takımları da, modelin keskin bakışlara sahip olmasını sağlamış. Arka kısımda da bu agresif hava devam ediyor. Profilde ise dikkatleri ilk olarak 18 inçlik yeni alaşım jantlar çekiyor. Kabine girdiğimizde ise bizi Peugeot’un ikonik i-Cockpit tasarımı karşılıyor. Ama bir farkla araç, modern bir dijital gösterge paneline kavuşmuş. Bilgi eğlence sistemi ise sesle kontrol ve uzaktan güncelleme gibi yeni nesil donanımlar ile geliyor.

Selçuk ONUR – OTOPODYUM / BODRUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.