Volkswagen yönetim kademesinde istifalar başladı
Pandemi süresi, çip krizi, Rusya-Ukrayna savaşı gibi zor süreçleri hafif hasarlarla atlatan otomotiv dünyası son olarak İsrail’in Kızıl Deniz’i kapatması sonucu yedek parça tedariğinde yaşanan sıkıntılar, lojistik maliyetlerinin iki katına çıkması gibi problemlerle uğraşıyor. Öte yandan Avrupa pazarında azalan talep ve satış grafiklerinin düşmesi markaları zorluyor. Fakat sektörü esas korkutan gerçek ise Çinli üreticiler…
Yaşanan bu süreçlerin ardından Volkswagen (VW) tarafından gelen fabrika kapatma haberleri krizin ciddiyetini ortaya koyarken, bir tarafta borsa yatırımcıları diğer taraftan şirket çalışanları süreci dikkatle izlemeye devam ediyor. Üretim maliyetleri ve satışlardaki durgunluğu gerekçe gösteren üreticinin Avrupa pazarı haricinde en çok satış yaptığı Çin’de de pazar payları düşmeye başladı.
YÖNETİM KURULUNDA İSTİFALAR BAŞLADI
VW’nin yönetim kurulunda Northvolt’u temsil eden Sven Fuhrmann’in istifası ile ilgili henüz şirket tarafından resmi bir açıklama yapılmadı. İsveçli merkezli pil üreticisi Northvolt, yakın zamana kadar Avrupa’nın “Yerli” elektrikli araç batarya şampiyonu olarak gösteriliyordu. Şirket hisselerinin yüzde 21'lik kısmı ise VW’nin elinde bulunuyor. Çinli üreticiler karşısında rekabet gücünü kaybeden Nortvolt, fon sıkıntısı yüzünden işten çıkarmalara doğru ilerlediği belirtiliyor. Volkswagen'in yıllık raporuna göre Northvolt'un müşterisi olan markalar arasında Audi ve kamyon üreticisi Scania da yer alıyor.
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.