Audi Q8 e-Tron ile süspansiyon konforunun keyfini yaşayın

Audi Q8 e-Tron ile süspansiyon konforunun keyfini yaşayın
Araçtaki 22 inç jantlara bakınca insanın aklına İstanbul’un kasis zengini yollarında "acaba?" sorusu gelirken, tam elektrikli Audi Q8 e-Tron’un sahip olduğu süspansiyon sisteminin yoldaki kusurların üzerini başarıyla örttüğünü gördük.

Bu kez son derece heybetli, 2.5 tonluk bir devi test ediyoruz. Büyük, güçlü, konforlu ve rahat. 2.5 tonluk bir araç olmasına karşın, kütlesine göre harika yürüyor. 561 km’ye kadar menzil vaat eden otomobilde, dışarda ne kadar gürültü olursa olsun sessiz bir şekilde ilerliyorsunuz.

audi-e-tron-4.jpg

Audi Q8 e-tron geçirmiş olduğu makyaj sonrasında sahip olduğu bu kaslı görüntüsü ile yollarda dikkatleri üzerine topluyor. Geleneksel olarak kullanılan yan aynalar otomobilin boyutları hakkında bize bilgi verirken, otomobil sahip olduğu manevra kabiliyeti sayesinde dar alanlardan bu cüssesinden beklenmeyecek performansla çıkıyor.

e-tron, opsiyonel olarak karartılmış ön ızgara ve logolarıyla dikkat çekiyor. Otomobilin sağ ön çamurluğunda AC, sol ön çamurluğundaysa AC / DC şarj prizi var ve bunlar lüks göstergesi olarak bir düğmeye basılarak açılıp kapatılabiliyor.

22 inç jantlarını görünce insanın aklına İstanbul’un kasis zengini yollarında "Acaba?" sorusu gelirken, sahip olduğu süspansiyon sistemi yoldaki kusurların üzerini başarıyla örtmekte.

Araç, 4915 cm uzunluğa sahip, yerden yüksekliği 1633 cm. Son derece heybetli. Çok güzel ve çok şık farları var ve sizi çok havalı bir animasyonla karşılıyor. 569 litrelik bagaj hacmi ise oldukça yeterli.

KOKPİT

İç mekânda birinci sınıf bir işçilik ve üst düzey malzeme kalitesi var. Sıra dışı detaylar bulunuyor. Kokpitte emniyet kemeri tokaları bile aydınlatılmış. Açılabilir cam tavan içeriyi oldukça ferahlatmış. Yıllar geçtikçe otomobillerde bulunan ekran sayısı artmakta fiziksel tuş takımı sayısı ise azalmakta. Audi Q8'de orta konsolda bulunan 2 dev ekran sayesinde otomobilin tüm ajanlarına hakim olunurken bu güzel ekranları şık bir vites topuzu tamamlamakta. Bütüncülük ve akıcılığın ön planda olduğu bu orta konsolda Audi geleneklerini sonuna kadar hissediyoruz.

İki koltuk arasındaki el dayama pedi, konsol üzerindeki kumandalara erişirken elinizi dinlendirmenize de olanak tanıyor. Vites kumandası da bu birime entegre edilmiş. İç mekânda doğal olarak diz ve baş mesafesi sorunu yok.

audi-e-tron-selcuk-onur-6.jpg

SÜRÜŞ

2.595 kg ağırlığındaki otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayıp, maksimum 200 km/h hıza ulaşabiliyor. Bu cüsseli devi minik bir kelebek gibi kullanmanıza sebep olan sürüş modlarının yanına Audi mühendisleri sport modda kızgın bir arıyı da eklemiş. Pedalın altındaki gücü hissetmek için doğru sürüş modunda olmanız yeterli. İster performans, ister ekonomik aynı kalıbın altında her iki duruma da hizmet etmeye hazır olarak bekleyen bu sistem, kullanıcıların yüzünü güldürecektir.

Otomobil dışarda ne kadar gürültü olursa içeriye ses geçirmeyecek kadar harika bir şekilde yalıtılmış. Tüm güvenlik donanımları mevcut. Teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanan bir otomobil olarak öne çıktığını söyleyebiliriz.

Direksiyon üzerindeki artı eksi kulakçıklar otomobilin rejenerasyon ayarlarını kontrol etmenizi sağlıyor. Ben, yaklaşık 2 kilometrelik bir yokuşta, fren ya da gaz pedalına basmadan yalnızca kulakçıklarla 10 km menzil kazandım. Bu otomobil 100 km’de 20-30 kwh seviyelerinde enerji harcıyor. Ağır bir otomobil ama müthiş bir çevikliğe sahip.

Temmuz ayı itibariyle fiyatı: 6.065.068 TL

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.