Konsept tasarımıyla göze, yakıt tasarrufuyla cebe hoş geliyor

Konsept tasarımıyla göze, yakıt tasarrufuyla cebe hoş geliyor
Dünyanın hangi ülkesinde görürseniz “Bu araç Türkiye’de üretildi” diye gururlanacağınız bir otomobili test ettik. Şehri seven Toyota C-HR Hybrid’in uzmanlığı sıkışık trafik. Çünkü, yakıtı koklayarak sürücüsünün bütçesine en fazla katkıyı o zaman yapıyor.

Toyota, SUV segmentine farklı bir bakış açısı getirerek bir ikon haline gelen C-HR modelinin ikinci neslini Türkiye’de kurulu fabrikası Sakarya’da üretiyor. Premium tasarımıyla ilk bakışta farklılığını hissettiren ve 1.8 litrelik tam hibrit motora sahip olan ikinci nesil Toyota C-HR, daha keskin ve çarpıcı tasarımı, kullanıcı odaklı dijital kokpiti, zengin donanımları, yeni teknolojileri ve gelişmiş güvenlik özellikleri ile dikkatleri üzerine çekiyor.

0’dan 100’e 9.9 saniyede çıkabilen araç; 100 km'de ortalama 4.8 litre yakıt tüketiyor. Yoğun trafik sürüşlerinde bu rakam 3,7 litreye kadar düşebiliyor. Yakıt deposu ise 43 lt.

Yeni Toyota C-HR’ın tüm versiyonları en gelişmiş Toyota Safety Sense 3 güvenlik sistemlerini de kapsayan T-Mate sürüş destek sistemi ile donatılmış. Kapsamı daha fazla artırılan güvenlik özellikleri, kaza riskini azaltırken sürüş destek asistanı sistemleriyle, keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni Toyota C-HR, düşük hızlarda kazaları önlemeye yardımcı sistemiyle birlikte, Proaktif Sürüş Desteği ve Viraj Hızı Yönetimine Sahip Radar Seyir Kontrolü özelliklerine ek olarak Otomatik Park Asistanı ve Şerit Değiştirme Asistanı gibi yeni özellikleriyle yarı otonom sürüş deneyiminin de kapılarını aralıyor

Arkaya kadar uzanan, açılmayan ama perdesi de olmayan termal yalıtımlı panoramik bir cam tavan standart olarak sunuluyor. Bu farklılık, bir önceki nesilde yaşanan klostrofobi eleştirilerini sonlandırmış, baş mesafesini de artırmış gözüküyor.

toyota-chr-hybrid-test-7.jpg

TAM BİR ŞEHİRLİ

Şehir trafiğine çok uygun bir araç. EV düğmesine bastığınızda yalnızca elektrikli sürüş modunda kullanabiliyorsunuz. Tabi bataryalarınızın dolu olması gerekiyor. Bir batarya menzili vermek mümkün değil. Çünkü sürekli devrede kalan küçük bir bataryası var ama yokuş aşağı indiğinizde, frenleme yaptığınızda sıklıkla dolup boşalabiliyor. Bu da ortalama tüketimi olumlu yönde etkiliyor. Yani doğru sürüş ile, şehrin en ekonomik araçlarından birini kullanıyor olmanız mümkün.

Bu otomobil, yalnızca düşük kilometrelerde elektrik modunda gitmiyor. Hız yaptığınızda da EV modunda gidebiliyorsunuz. Bu da Toyota’nın hibrid teknolojisini en verimli kullanan markaların başında gelmesini sağlıyor.

toyota-chr-hybrid-test-1.jpg

KEYİFLİ VE GÜVENLİ BİR SÜRÜŞ DENEYİMİ

Toyota C-HR ile her koşulda sürüş daha eğlenceli, konforlu ve güvenli bir hale getirilmiş. Yeni modelde sunulan Gelişmiş Otomatik Park Sistemi, segmentinde ilk kez bu kadar kapsamlı olarak sunuluyor. Hem L hem paralel park manevralarında direksiyon, vites değişimi, gaz ve fren kontrollerini tamamen kendi kendine yapabiliyor. Bu da özellikle şehir içi kullanımlarda Toyota C-HR’ın pratikliğini artırıyor. Yeni Toyota C-HR Hybrid, düşük hızlarda kazaları önlemeye yardımcı sistemiyle birlikte, Ön Çarpışma Önleyici (PCS), Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB), Akıllı Şerit Takip Sistemi (LTA), Acil Durum Sürüş Durdurma Sistemi (EDSS), Geri Görüş Kamerası, Güvenli Çıkış Asistanı, Geri Manevra Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Uyarı sistemi gibi kapsamlı bir paket sunuyor.

toyota-chr-hybrid-test-1.jpeg

ARACINIZ YUMUŞAK DOKUNUŞLARI SEVİYOR

Oturduğum sitede beni de az çok tanıyan ve otomotiv gazetecisi olduğumu bilen bir komşum yanıma yanaşarak, aynı özellikteki aracında motor sesinin yüksekliğinden şikayet etti. Tamamen kullanımdan kaynaklanan bu duruma açıklık getirmenin faydalı olacağını düşünerek, burada da paylaşıyorum: CVT şanzıman fazla gaza bastığınızda vitesin üzerinde bekler, motorun ses desibeli daha da artar. Nedeni, CVT şanzımanın içindeki dişlilerin hıza (performansa) göre düzenlenmemiş, yakıt tüketimini azaltmaya ayarlanmış olmasıdır. O nedenle gaza yumuşakça basmalısınız. O zaman ne kadar sessiz bir araç kullandığınızı siz de fark edeceksiniz.

ARKA SİLECEK NİYE YOK?

Sevgili komşumun bir diğer sorusu da, önceki nesilde bulunan ama yeni nesil Toyota CHR Hybrid’te bulunmayan arka sileceğin niye olmadığıydı. Bu soruyu da şöyle yanıtladım: “Çünkü, Toyota mühendisleri, arka sileceği kullanmanız yerine çok şık bir kamerayı dikiz aynasına saklayarak arkadaki görüşü berraklaştırmış. O nedenle ayrıca bir arka sileceğe ihtiyaç duyulmuyor.

BEĞENMEDİM

Toyota mühendisleri, gerçekten dönüp de yine bakılası bir araç yaratmışlar. Acaba 20. yüzyılda kalan kelebek camlarını koymak gerekli miydi? Diye sormadan edemiyor insan. Eskiden hırsızların işini kolaylaştıran kelebek camı, bence araç içindekilerin seyir konforunu bozuyor. Çünkü, geniş bir pencereden bakmak yerine bölünmüş bir yerden dışarıya bakıyorsunuz.

toyota-chr-hybrid-test-2.jpg

ÖLÇÜLER VE FİYAT

Yeni Toyota C-HR Hybrid 4362 mm uzunluğa, 2640 mm aks aralığına, 1558 mm yüksekliğe ve 1832 mm genişliğe sahip.

Başlangıç fiyatı: 1.550.000 [24 Ocak 2023) itibariyle

DIŞ TASARIM

Yeni Toyota C-HR Hybrid önden bakıldığında markanın tam elektrikli model ailesinin yeni tasarım dilini taşıdığını ortaya koyuyor. Toyota C-HR Prologue konseptinin tasarım temasına bağlı kalınarak üretime aktarılan ikinci nesil Toyota C-HR, dinamik tasarım çizgileriyle her an harekete hazır hissi uyandırıyor.

Parabola tasarımlı Premium LED ön farlar aracın agresif görünümünü daha ileriye taşırken, yandan bakıldığında keskin hatları ve gövdeye gizlenmiş kapı kolları hem aerodinamiyi iyileştiriyor hem de aracın yalın tasarımına katkı sağlıyor. Ayrıca arka sütunu da kapsayan çift renk gövde tasarımı da ilk defa Yeni Toyota C-HR’da sunuluyor.

Isıtılabilir elektrikli dijital ve çerçevesiz bir dikiz aynası var. Tuşlar sayesinde ayarlayabiliyorsunuz.

5 kollu 19 inç alüminyum jantlar kullanışlı ve havalı görünüyor.

Önden baktığınızda hemen agresif detaylar gözünüze çarpıyor. Alt kısmında gizlenmiş sis farlarını görüyorsunuz. Ön tarafta bal peteği tasarımının altında sensörler bulunuyor. Ön ve arkayı gösteren dijital kameralar var. Çarpışma önleyici ve yayaları fark edip otomatik fren yapılmasını sağlayan sensörler de burada bulunuyor.

Arkada boydan boya uzanan arka stop lambalarını görüyorsunuz. Tam ortasında Toyota CHR logosu görülüyor. Bu logo fren yaptığınızda belirgin olarak ışıklı bir şekilde öne çıkıyor. Arka tarafta yine çarpışma önleyici sensörler ve geri görüş kamerası bulunuyor.

Arka silecek yok. Çünkü, burada kullanılan materyaller hiçbir şekilde su tutulmasına izin vermiyor.

Dokunmatik ve elektrikli bir bagajı var. 11 litrelik bir artışla önceki nesle göre daha da büyüyerek 388 litreye ulaşmış.

KABİN

Yeni Toyota C-HR Hybrid, dış tasarımında olduğu gibi kabinde de etkileyici bir görünüm sunuyor. Aracın iç hatları sürücüyü kavrayacak şekilde tasarlanmış. Sürücü için dinamik bir sürüş pozisyonu sunan Toyota C-HR, son teknolojik özelliklerle araç içerisindeki deneyimi de artırmış gözüküyor.

Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimini ileri seviyeye taşıyan dijital bir kokpit ile dikkat çeken Yeni Toyota C-HR, standart olarak sunulan 12.3 inç tamamen dijital gösterge ekranıyla yenilikçi bir sürüş sağlıyor. Keskin grafiklere sahip dijital göstergeye aktarılan veriler, sürücü tercihlerine ve önceliklerine göre kişiselleştirilebiliyor. Toyota C-HR aynı zamanda standart olarak yeni 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı ile geliyor. Keyifli ve sezgisel kullanıcı deneyimi sağlayan multimedya sisteminde Apple CarPlay veya Android Auto ile akıllı telefon bağlantıları kablosuz olarak gerçekleştirilebiliyor. Bu sayede kullanıcılar araç içerisinde akıllı telefon uygulamalarını, dokunmatik ekran ve sesli komut özelliklerini sezgisel olarak kullanabiliyorlar. Ön Cama Yansıtmalı Renkli Gösterge ekranı, standart kablosuz şarj ünitesi ve dijital iç dikiz aynası gibi özellikler de sürüş deneyimini ileriye taşıyor.

Direksiyon çok ideal boyutta hemen arkasında ise dijital bir kamera bulunuyor. Bu kamera sizi izliyor ve yorgun olup olmadığınızı, dikkat kaybı yaşayıp yaşamadığınızı izliyor ve sizi önce yazılı olarak ardından sesli olarak uyarıyor. Eco, normal, sports ve custom (özelleştirilebilir) adında 4 farklı sürüş modu var. Kokpitin sizi tamamen çevrelediğini söyleyebilirim.

Kabin içi deneyimi artıran bir diğer özellik ise, JBL premium ses sistemi. 9 hoparlörlü JBL ses sistemi, Toyota C-HR için özel olarak geliştirilmiş ve müzik deneyimini tüm yolcular için en iyi şekilde yansıtmış.

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.