Sessiz, ekonomik bir şehir otomobili: Yeni Opel Frontera
Bu defa sizlere elektrikli yeni Opel Frontera’yı tanıtacağız. Frontera, ne tam B, ne de tam C segmentinde yer alıyor, yani kompakt bir SUV. Emsallerine oranla daha yüksek ve heybetli duruyor. Test sürüşümüzde Frontera’nın sessizliği ve konforunun ön plana çıktığını söyleyebilirim. Elektrik motorunun titreşimsiz yapısı şehir içi sürüşlerde büyük rahatlık sağlıyor.
Kalkışlarda anlık torkun etkisiyle çevik bir karakter sergileyen araç, uzun yolda dengeli bir performans sunuyor. Süspansiyon sistemi şehir içi çukurlarda yeterli sönümleme sağlarken, fren rejenerasyonu da enerji geri kazanımında etkili çalışıyor. Ancak, yüksek eğimli yollarda veya düşük batarya seviyesinde performans hissi bir miktar azalabiliyor.
D ve C Vites modlarını birlikte kullanmanızda yarar var
D, yani Drive modu bilinen sürüşü simgeler. C modu ise rejeneratif frenlemeyi artırır. Yani ikisini aynı anda kullandığınızda gazdan ayağınızı çektiğiniz anda aracınız belirgin biçimde yavaşlar, çünkü o anda motorunuz bataryayı şarj ediyordur. Şehir içi dur-kalk trafikte veya yokuş aşağı inişlerde daha verimli olduğunu kullandığınızda anlayabilirsiniz. Fren pedalına daha az basmanızı sağlar; bataryaya enerji geri kazandırır.
Özetle şöyle bir tabloyu ortaya koyabiliriz:
Şehir içi trafik C modu Daha fazla enerji geri kazanımı, daha az fren
Uzun yol / otoban D modu Daha akıcı sürüş, momentumdan faydalanma
Yokuş aşağı C modu Bataryayı şarj eder, hız kontrolü sağlar
Yokuş yukarı D modu Daha yumuşak hızlanma, daha az direnç
Bu araç hız sevmiyor, cebinizi ve sağlığınızı düşünüyor
Opel Frontera, yaklaşık 300 km menzil sunuyor. Bu menzil, şehir içi kullanım için sizi hiç üzmeden günü bitirmenizi sağlar. Ancak, otobana çıktığınızda kendinizi hızın büyüsüne kaptırıp güce fazla yüklenirseniz menzilinizin hızla tükendiğini göreceksiniz. O yüzden sunulan menzil ile yolunuza devam etmek istiyorsanız 90 km’nin üzerine çıkmamanızı tavsiye ederim.
Yüksek hızın sonuçlarını aşağıda görebilirsiniz
Ortalama Hız (km/s) Tahmini Tüketim (kWh / 100 km) Menzil (yaklaşık)
80–90 km/s 15–17 ~300 km
100–110 km/s 18–20 ~250 km
120–130 km/s 22–25 ~200 km
140 km/s (maksimum) 27–30 ~160–170 km
Tüketim ve Maliyet
Şarj Tipi kWh Başına Ortalama Fiyat 100 km Tahmini Maliyet
Evde şarj 1,5 – 2,25 TL 27 – 40 TL
DC hızlı şarj 9 – 13 TL 160 – 260 TL
AC halka açık şarj 8 – 9 TL 150 – 170 TL
Bu tabloya göre Frontera, evde şarj imkânı bulunan kullanıcılar için oldukça ekonomik bir kullanım sunuyor. Eğer genellikle şehir içi sürüş yapıyor, evde veya işte şarj imkânına sahipseniz Frontera sizin için ideal bir seçenek olabilir. Ancak sık sık uzun yol yapıyorsanız, şarj planlamasını önceden yapmak önemli. Eğer elektrikli SUV arayışındaysanız ve hem estetiğe hem de şehir içi performansa önem veriyorsanız, Opel Frontera Elektrik kesinlikle listenizin en üst sıralarında yer almalı.
Ekim 2025 itibariyle liste fiyatı: yaklaşık 1.634.000 TL
Selçuk ONUR - OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.