Süzülerek giden 1.700 kg’lık bir saray: Mercedes E180

Süzülerek giden 1.700 kg’lık bir saray: Mercedes E180
Türkiye’ye özel üretilen motoru; yakıtı en efektif şekilde kullanabileceğiniz süzülme teknolojisi ve son derece gelişmiş güvenlik donanımlarıyla E180, seri için söylenen “Amiral Gemisi” unvanını sonuna kadar hak ediyor.

Bu aracı, 170 beygir gücünde içten yanmalı benzinli motorun yanı sıra, 23 beygir gücünde (17 kW) elektrik motoruyla, dünya üzerinde sadece Türkiye’de bulabilirsiniz. Çünkü, bu motor ülkemize özel üretildi.

Tüm güvenlik donanımları en üst seviyede yer alıyor. Sürücüye ayrı, yanındaki yolcuya ayrı ekranı bulunuyor. Harika bir ambiyans aydınlatması var.

HEY MERCEDES’TEN FAZLASI

MBUX sesli komutlar ile daha da efektif hale gelmiş. "Sadece Konuş" işleviyle artık akıllı sesli komut "Hey Mercedes" olmadan da etkinleştirilebiliyor. Uygulama etkinleştirildiğinde, ekranda kırmızı bir mikrofon simgesi otomobilin hazır olduğunu ve komut beklediğini gösteriyor. Hangi komutu verirseniz sesli olarak yerine getiriyor. Masajı aç diyorsunuz açıyor; Lastik basınçlarını soruyor ve yanıt alıyorsunuz. NBX in verdiği tepkileri sohbet ediyor gibi kullanabiliyorsunuz. Eğer internete bağlıysanız her şeyi öğrenmeniz mümkün.

mercedes-benz-e-class-kokpit.jpg

KOKPİT

Kapı orta paneli, içbükey bir kıvrım sayesinde kesintisiz bir şekilde kolçakla birleşiyor. Elektrikli cam kumandalarına ve kapı kollarına yer veren ön kısım, metalik detayları ile otomobilin sahip olduğu ileri teknolojiyi görsel olarak vurgulayan bir unsur olarak tasarlanmış. Koltuklardaki oturma yüzeyinin ve sırt bölgesinin konturları, zarif bir akış oluşturacak şekilde içten dışa uzanıyor. Sürücü, bir önceki modele göre 5 mm daha fazla baş mesafesine sahip. Arka koltuktaki yolcular ise 2 cm artan aks mesafesinden yararlanıyor. Diz mesafesinde 10 mm ve bacak mesafesinde 17 mm artışın yanında arka dirsek genişliği de 1.519 mm gibi önemli bir artış vaat ediyor. Bagaj hacmi ise 540 litreye kadar çıkıyor.

Kokpitte hemen önünüzde bulunan kamera ile zoom toplantıları yapabiliyorsunuz. Tabi seyir halinde kamera kapanıyor ama durduğunuzda kameralı sohbete devam edebilirsiniz. Yalıtım mükemmel, çok sessiz bir kokpiti var. 4 boyutlu ses sistemi sayesinde, koltuğunuzun arkasındaki baslar sırtınıza gümbür gümbür vuruyor.

mercedes-e180-test-1.jpg

AĞIR AMA ÇEVİK

Çok katılmasam da, motorun bu ağırlığı kaldıramadığı yönünde eleştiriler var. Bu arabaya daha torklu, akıcı bir motor şart, görüşü hâkim. 0’dan 100’e 9 saniyede çıkıyor. Fren sistemi mükemmel. Bence bu ağırlığa rağmen yol tutuşu oldukça başarılı. Yeni E-Serisi çevikliği ve yüksek yol tutuşunu her biri dört kontrol kolu tarafından hassas bir şekilde yönlendirilen ön tekerler sayesinde sağlıyor. Beş kollu bağımsız arka aks ise düzlüklerde üstün bir stabilite sağlıyor. Ön akslardaki yaylar ve amortisörler tek bir payandada birleşerek tekerleklerin yönlendirilmesinde görev almıyor. Böylece, süspansiyon sistem hassas tepkiler verebiliyor. Ön yardımcı şasi ve arka aks taşıyıcısı, süspansiyon ve gövdeyi titreşim ve gürültüden arındırıyor. Yeni E-Serisi’nin ön iz genişliği 1.634 mm ve arka iz genişliği 1.648 mm ölçülerine sahip. Ayrıca tekerlekler 21 inçe kadar farklı jant seçenekleri ile donatılabiliyor.

mercedes-e180-test-25.jpg

SÜZÜLME TEKNOLOJİSİ

Yeni motorla birlikte E 180’e özel geliştirilen bu teknoloji sayesinde gösterilen menzilden yüzlerce km fazla yol alabilirsiniz. Yapmanız gereken Eko modunu seçmek, gaz veya frene basmadan kendinizi yolun akışına bırakmak. Hızınız ve yolun uygunluğu önemli. Örneğin dik rampa çıkışları, inişleri veya dar yarıçaplı virajlar uygun değil. Süzülme modu, öngörülü bir sürüş tarzı sergilediğinizde yakıt tüketimini azaltma konusunda size destek oluyor. Koşullardan biri artık yerine getirilmediğinde, süzülme modu tekrar devre dışı bırakılıyor.

DİSTRONİK PLUS

Panjurun ön kısmında distronik plus bulunuyor. E serilerinde öndeki otomobille mesafeyi ayarlayan bir donanımdı. E 180’de farklı olarak otomatik sollama da eklenmiş. Adaptif hız kontrolü ile ayarladığınız hıza göre radarlardan herhangi bir engel uyarısı almıyorsa, aracınız otomatik sollama yapabiliyor.

mercedes-e180-test-23.jpg

DIŞ TASARIM

Mercedes-EQ modellerinin radyatör panelini andıran parlak yüzey, yeniden tasarlanmış sportif farlar ve radyatör ızgarası arasında estetik bir bağlantı noktası görevini üstleniyor. Üç boyutlu olarak tasarlanan radyatör ızgarası, dış mekân tasarım konseptine bağlı olarak yenilikçi, klasik veya sportif bir görünüm kazanabiliyor. Standart olarak sunulan DIGITAL LIGHT sayesinde maksimum görüş alanını sürücülere sunuyor. Mercedes-Benz’in bir tasarım geleneği olan ve kaş çizgisini andıran far tasarımı yeni E-Serisi’nde de kendisini gösteriyor. Otomobilin kaputunda sportifliğe vurgu yapan güç kubbeleri yer alıyor. Mercedes-Benz EQ ve S-Serisi modellerinden tanınan KEYLESS-GO gizli kapı kolları ise ön plana çıkan diğer tasarım unsurları.

Arka cephede yeni bir kontüre ve özel tasarıma sahip iki parçalı LED arka lambalarda yer alan Mercedes-Benz yıldız motifi günün her anında kendisini gösteriyor.

20 Mayıs itibariyle fiyatı: 4.475.500 TL

mercedes-e180-test-3.jpg

mercedes-e180-test-19.jpg

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum