Renault’nun çevreci ve uzun menzilli konsept otomobili Emblème

Renault’nun çevreci ve uzun menzilli konsept otomobili Emblème
Emblème, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi ile donatılarak günümüzün benzinli Captur modelinden %90, Megane BEV’den ise %80 daha az emisyon salınımı yaparak uzun menzilli taşımacılık sağlayabileceğini ortaya koyuyor.

Emblème, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi ile donatılarak günümüzün benzinli Captur modelinden %90, Megane BEV’den ise %80 daha az emisyon salınımı yaparak uzun menzilli taşımacılık sağlayabileceğini ortaya koyuyor.

Scenic Vision’ın devamı niteliğinde olan bu araç, benzer şekilde hidrojen yakıtlı bir menzil uzatıcı güç aktarma sistemi kullanıyor. 30 kW gücündeki yakıt hücresi, nikel-manganez-kobalt (NMC) pille eşleştirilmiş durumda.

Toyota Mirai ve Hyundai Nexo gibi pilleri 2kWh’den küçük olan modellere kıyasla, Emblème yakıt hücresinin kullanımını en aza indirecek şekilde tasarlandı. Şehir içinde pil gücü kullanılırken, hidrojen gerektiğinde rezervleri yenilemek için devreye giriyor.

Renault, sistemin Emblème’nin 2,8 kg’lık hidrojen tankını doldurmak için iki kez beş dakikalık duraklama yaparak, mevcut içten yanmalı motorlu bir otomobille aynı sürede 1000 km (621 mil) yol kat edebileceğini belirtiyor.

Paris’ten Marsilya’ya (veya Aberdeen’den Londra’ya) yapılacak bir yolculukta, kullanılan elektriğin yaklaşık %75’inin hidrojenden sağlanacağı öngörülüyor.

Resmi olarak bir konsept olan Emblème, Megane ve Scenic BEV modellerinde kullanılan Ampr Medium platformu üzerine inşa ediliyor. Scenic, üretim versiyonundan önce bir hidrojen konsepti olarak tanıtılmıştı, bu nedenle Emblème’nin de gelecekte elektrikli bir güç aktarma organıyla gelmesi olası.

Arka aksa monte edilmiş tek bir elektrik motorundan güç alan Emblème, 215 beygir gücü üretiyor. Renault, aracın 1750 kg ağırlığında olduğunu ve bunun Scenic’ten yaklaşık 100 kg daha hafif olduğunu iddia ediyor.

Aerodinamik tasarıma öncelik verilmiş ve Renault, Alpine Formula 1 ekibinden yöntem ve ekipman ödünç almış. Örnek olarak, aynaların yerini alan kameralar sürtünmeyi azaltırken, alt taraf düz bir şekilde kapatılmış ve aktif bir difüzör eklenmiş.

Renault, bu tasarımla 0,25’lik bir sürtünme katsayısı elde ettiklerini ve bunun Megane’ın 0,29’luk değerinden belirgin şekilde daha iyi olduğunu belirtiyor.

Tüm bu gelişmeler, Megane için öngörülen 24 tonluk ve benzinli Captur için öngörülen 49 tonluk karbon emisyonu rakamlarının altında, sadece beş tonluk bir ömür boyu karbon emisyonu değerine ulaşılmasını sağlıyor.

Emblème, iç mekanı olmadan önümüzdeki hafta Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergilenecek. Renault, aracın tam halinin Ampere tarafından Ekim ayı sonunda tanıtılacağını açıkladı.

KAYNAK: HABERTEKNO.COM

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.