Konforun öncüsü Citroën, marka için yeni bir sayfa açan konsept otomobil ELO'yu tanıttı. ELO, 2022 yılında tanıtılan OLI'yi temel alan bir fikir laboratuvarı. Bu laboratuvar, Citroën'in geleceğe yönelik fikirlerine ilham veriyor. Bu otomobil cesur, akıllı, yaratıcı ve konfor odağı gibi Citroën değerlerini mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Citroën, hareket özgürlüğü ve daha yalın bir yaşam için yüz yılı aşkın süredir devam eden yenilikçilik geleneğine sadık kalarak, hızla değişen yaşam tarzlarının olduğu günümüz çağında öncü rolünü bir kez daha ortaya koyuyor. En başından itibaren elektrikli araçlar için tasarlanan mimarilere odaklanan marka, yeni bir alan yaratıyor ve iç mekânı pratik, işlevsel ve erişilebilir gerçek bir yaşam alanı olarak yeniden yorumluyor. Akıllı özelliklerle dolu, tekerlekler üzerinde gerçek bir "küçük ev" olan ELO, kompakt dış tasarımıyla şaşırtıcı derecede geniş ve son derece modüler iç mekanının kontrastını oluşturarak araç içi kullanım ve konforu yeniden tanımlıyor.
ELO, gerçek bir yaşam alanı olarak tasarlandı ve günlük bir arkadaş olmayı hedefliyor: Tam ve sezgisel modülerliği sayesinde dinlenebileceğiniz, oynayabileceğiniz veya çalışabileceğiniz bir yer; DİNLEN, OYNA, ÇALIŞ. Kompakt boyutlarıyla sıra dışı bir iç mekân sunarak tamamen elektrikli mimarinin tüm avantajlarından tam anlamıyla yararlanıyor. Kompakt minivan tasarımıyla (4,10 m), asıl yaşam alanı olan şehir içi alanlarda kendini evinde hissederken, aynı zamanda dışarı çıkıp açık alanların tadını çıkarmaya da davet ediyor. Altı kişiye kadar oturma kapasitesine sahip son derece geniş ve modüler iç mekânı ile işe gidip gelme, hobi, aile etkinlikleri, uzaktan çalışma ve anlık seyahatler gibi hızlı tempolu günlük yaşamın taleplerini karşılıyor. Modern, renkli ve eğlenceli tasarımı ve tüm diğer özellikleriyle ELO, aktif bir yaşam tarzının hizmetinde bir enerji kaynağı sunuyor.
ELO kullanıcının ihtiyaçlarına uyum sağlayan bir otomobil. Standart modelde, 180 derece açılı ön cam ve modern, gelişmiş kullanıcı arayüzü sayesinde yeni bir görüş açısı sunan, merkezi konumlu sürücü koltuğuyla birlikte dört koltuk yer alırken, arka yolcular ise muazzam bir alanın keyfini çıkarıyor. Sürücü koltuğu ise özel bir destekle eğlence veya çalışma amacıyla döndürülebiliyor. Gerektiğinde altı kişiyi taşıyabilecek şekilde iki ilave koltuk daha eklenebiliyor. Ayrıca iki kişilik yatak odası, ev sineması, güç kaynağı ve daha birçok amaçla kullanılabiliyor. ELO, ulaşım dünyasında devrim yaratıyor ve eş, aile ve arkadaşlarla paylaşılan anların ortak noktası haline geliyor.
Tasarımcılar bu konseptin her ayrıntısını düşündüler ve insanları harekete geçirme ve teknik, sürdürülebilir ve sorumlu malzemeler geliştirme noktasında aynı arzuyu paylaşan iki ortak bularak uzmanlıklarını paylaşmanın mutluluğunu yaşadılar. Bu iki ortak; tasarım ekibinin spor ve açık hava etkinliklerindeki uzmanlığını katarak yeni özellikler geliştirmelerine ve yenilikçi malzemeler kullanmalarına olanak tanıyan Decathlon ve açık hava kullanımı için yeni akıllı lastikler geliştiren Goodyear.
Citroën CEO’su Xavier Chardon, "ELO, iki yıl içinde tamamen yenilenen ürün gamı ve ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'na katılmamız olmak üzere Citroën için olağanüstü bir dönemde atılan yeni bir adım. ELO, Citroën değerlerini mükemmel bir şekilde yansıtan ve günümüz düşüncemizin itici güçlerine yeni bakış açıları sunan bir fikir laboratuvarı. Markanın 100 yılı aşkın süredir DNA'sını oluşturan ve önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmek istediğim tüm kriterleri karşılıyor: yaratıcı, cesur, erişilebilir, sorumlu ve konforlu. Zamanın ruhunu tam anlamıyla yansıtıyor ve hareket özgürlüğünü ve daha iyi bir yaşamı teşvik etmek için somut, yenilikçi çözümler sunuyor. Tarzıyla samimiyet ve yaşam sevinci yansıtırken, son derece modüler iç mekânı bağımsız bir yaşam alanı olarak tasarlandı. Günlük hayatı kolaylaştırmak üzere akıllı özellikler ve basit teknolojilerle dolu. ELO, Citroën'in nasıl olması gerektiğine dair vizyonumuzu ileten güçlü bir mesaj veriyor.” dedi.
Citroën Tasarım Direktörü Pierre Leclercq ise, “ELO ile gurur duyuyoruz çünkü tasarımın nasıl olması gerektiğinin mükemmel bir ifadesi: tasarım ve işlevselliğin birleşimi. ELO, hem renkli ve sevimli kişiliğiyle hem modern yapısıyla hem de sunduğu yoğun ve zengin yaşam olanaklarıyla adeta bir enerji balonu niteliğinde. Citroën'in tasarım ekipleri, en küçük ayrıntısına kadar pratik, eğlenceli ve akıllı bir model hayal ederken çok eğlendiler. Bu konseptin geliştirilmesinde Goodyear ve Decathlon tasarımcılarıyla yapılan bilgi paylaşımı da onların yaratıcılıkları ve teknik çözümleri sayesinde oldukça önemli bir rol oynadı” dedi.
Olağanüstü oranlara sahip ultra modern yaşam alanı
ELO, ë-C3 ile benzer şekilde 4,10 m uzunluk ile 6 adede kadar konforlu koltuk sunuyor. Ayrıca bu konsept, başlangıçtan itibaren özel olarak geliştirilen ve motorun arka aksta konumlandırıldığı tamamen elektrikli bir platform üzerine tasarlandı. Bu mimari, boyutu kontrol altında tutarken aynı zamanda içeride beklenmedik alanların açılmasını da sağlıyor. Küçük boyutları onu, öncelikli yaşam alanı olan kentsel alanlarda pratik hale getirirken, neşeli görünümüyle çevresine ışık saçıyor. Çevik, park etmesi ve manevra yapması kolay. Ama aynı zamanda temiz hava almak ve hava değişimi için şehir dışına da rahatlıkla çıkıyor.
Olağanüstü modülerlik ile birleştirilen cesur ve benzersiz bir mimariye sahip olan ELO, nadiren görülen şekilde çok yönlülük sunuyor. ELO, sürücü koltuğunu önde merkezi bir konuma yerleştirmek için bu benzersiz mimariyi kullanıyor. Bu seçim, 1,70 m yüksekliğin de katkısıyla kabin içerisindeki hareket özgürlüğünü de artırıyor, ayrıca erişim kolaylığı ve hareket özgürlüğü de sağlıyor. Sürücü koltuğu 360 derece dönebiliyor ve böylece araç kullanma, çalışma veya diğer yolcularla etkileşim kurma gibi farklı kullanım koşullarına mükemmel şekilde uyum sağlıyor.
Modern, akıllı ve ergonomik bir kokpit
ELO'nun kullanım kolaylığı göstergelere de yansıyor. Citroën'in geliştirdiği bu yeni konsept, bilginin özel bir yüzeye yansıtılması prensibine dayanıyor. 2022 yılına ait OLI konseptinde, bilgi ve uygulamalar ön camın alt kısmına entegre edilen "Akıllı Bant" adında geniş yatay bir banda yansıtılıyordu. Citroën, 2025 yılında ELO ile bu ekranı yeni bir versiyonun ile geliştirdi. Düz ekranlar, yansıtıcı bir filmle donatılan şeffaf bir panele yansıtılarak büyülü bir etki yaratıyor: Renkli bilgiler, ön camın tüm genişliği boyunca şeffaf bir şekilde akıyormuş gibi görünüyor ve sürücünün gözlerini yoldan ayırmadan tüm bilgilere erişmesini sağlıyor. Bu yeni ekran, geliştirme ve üretim potansiyeli açısından geleneksel bir Head-up Display ekranına kıyasla önemli ölçüde daha uygun maliyetli bir teknoloji gerektiriyor.
İlk olarak 1955 yılında DS'te tanıtılan çift yatay bölmeli tek kollu direksiyon simidinin entegrasyonu, geniş açıklığı sayesinde göstergelerin daha iyi görülebilmesini sağlıyor. Tutması rahat olan bu direksiyon tüm dijital gösterge işlevlerine erişim ve kontrol sağlayan iki joystick şeklindeki düğme ile donatılıyor. Kullanımı kolay olup kabin içindeki rahatlık hissini arttırıyor.
İkinci sırada, hepsi aynı genişlikte ve katlanır sırtlıklarla donatılan üç koltuk yer alıyor. Arkadaki üç koltuk çıkarılabiliyor ve kolayca çıkarılıp ek dış mekân oturma alanı olarak kullanılabilen koltuklara dönüştürülebiliyor. 2. sıradaki yan koltukların altında ise iki adet ilave koltuk daha gizli. Bunlar basit bir hareketle açılabiliyor ve sürücü koltuğunun her iki yanına kolayca yerleştirilebiliyor. Bu iki ek koltuktaki bacak mesafesi de gayet cömert bir alana sahip. Koltukların gelişmiş modülerliği sayesinde altı koltuklu bu düzende, bagaj alanı etkilenmiyor. Bununla birlikte dört yan kapı zıt yönlere açılıyor ve ortada bir sütun bulunmaması sayesinde 1,92 metrelik genişlik ile rahat bir erişim sağlıyor. Tamamen düz olan zemin ise seçilen oturma düzeninden bağımsız olarak içeride hareket etmeyi kolaylaştırıyor.
Akıllı tasarımı ile enerji veriyor
ELO sevimli ve sempatik bir karakter ortaya koyuyor. Dost canlısı ve neşeli siluetiyle otomotiv dünyasında gerçek bir enerji kaynağı olan model, her göz temasında tazelik ve neşe saçıyor. "Dost canlısı yüzü" ve özgüvenli çekiciliğiyle konsept adeta kişileştirilmeye davet ediyor ve böylece kesinlikle neşeli ve sosyal bir ulaşım vizyonu ortaya koyuyor. ELO, sıradan bir araçtan çok daha fazlası; günlük hayata tebessüm yayan bir yol arkadaşına dönüşüyor.
Bu kişilik, konseptin "neşeli" karakterini somutlaştıran parlak turuncu renk tonuyla vurgulanıyor. Renk ışıkla birlikte değişiyor, turuncudan kırmızıya ve ardından sarıya kayarak rahatlama, hareket ve dinamizm yayıyor. ELO, bu cesur renk temasıyla şehir manzarasına hareket ve iyimserlik katıyor.
İç mekânda da turuncu renk hâkim. Her Citroën modelinde olduğu gibi iç mekân, konfor ve huzur yayan, yenileyici bir yaşam alanı olarak tasarlandı. C-Zen Lounge felsefesi mimari seçenekleri, özellikleri ve malzemeleriyle öne çıkıyor. İç mekân, benzersiz mimariden en iyi şekilde yararlanırken, davetkar ama aynı zamanda işlevsel bir ortam olarak tasarlandı. Bir ön konsolun olmamasıyla sürüş pozisyonunu benzersiz bir ferahlık hissi destekliyor. Bunun yerine, tüm kullanıcı arayüzünü barındıran ve depolama alanlarıyla çevrili bir direksiyon kolonu bulunuyor. Citroën'in tarihine bir gönderme olarak, tek kollu direksiyon simidi 3D tekstil baskı teknolojisi kullanılarak yeniden yorumlandı. Kabin yan duvarlarında spor giyim dünyasından ilham alan üç boyutlu saklama bölmeleri yer alırken, optimum modülerlik için tasarlanan koltukların köpük dolgusunda markanın ikonik 'çikolata kare' deseni yer alıyor.
Heyecan veren işlevsellik
ELO'nun benzersiz silüeti, Citroën tasarımcılarının işlevin formu belirlemesine izin verme arzusunu yansıtıyor ve ortaya çok yönlü bir araç çıkıyor. Minivan benzeri, iyice köşelere yerleştirilen tekerlekleriyle yere sağlam basan ve belirgin çamurluk kemerlerine sahip olan araç, akıcı ve zarif bir tasarımla dikkat çekiyor. Geniş cam alanlar aracın daha aydınlık olmasını sağlıyor, iç mekânı dış dünyaya bağlıyor ve araç içindeki rahatlığa önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Özellikle düşük omuz çizgisine sahip cam alanların etkileyici tasarımı ikinci sıraya kadar devam ediyor ve aydınlık ve ferahlık üretiyor. ELO, düz veya hafif kavisli pencereleriyle Oli konseptine doğrudan bir bağlantı da kuruyor.
ELO, düz veya hafif kavisli cam yüzeyleriyle Oli konseptiyle doğrudan bağlantı da kuruyor. Ön kısımdaki ışık imzası yeni C5 Aircross ile tanıtılan estetiği yansıtıyor. Dikey modüller yeniden tasarlandı ve artık iki parçaya bölündü, logo ise belirgin bir şekilde sergileniyor. Alt bölgede, genişletilmiş polipropilenden üretilen ve birbiriyle aynı ön ve arka tampon, küçük darbelere karşı hafif ve etkili koruma sağlıyor. Malzeme aynı zamanda dört köşenin düz yüzeyine de uzanıyor ve burada molalarda çeşitli nesneleri koymak üzere ek bir taban görevi görüyor.
Arka kısımda ise C5 Aircross'un “Light Wings” konseptini yeniden yorumlayan ışık imzası, üstte yer alan yüzer elementle birleşiyor. Ticari araçlardan ve kamyonetlerden esinlenerek tasarlanan asimetrik çift bagaj kapağı, optimum görüş ve aydınlık sağlamak üzere üst kısımda camla kaplanmış durumda. Tavanda ise geniş bir çıkıntı yer alıyor. Bu, yükleme yüksekliğini artırıyor veya uyku anında yıldızlı gökyüzünün tadını çıkarma olanağı sağlıyor.
Enerjik bir aktivite ve dinlenme alanı
Bir otomobil ortalama olarak zamanının yaklaşık %95'ini park halinde, kullanılmadan geçiriyor. ELO, A noktasından B noktasına ulaşmak için bir ulaşım aracından daha fazlası olmayı hedefliyor. Dünya değişiyor, yaşam tarzları değişiyor ve her şey hızlanıyor. Aynı gün içerisinde birbiriyle bağlantılı birçok gezi ve aktivite gerçekleştiriliyor. Bu anların her birine eşlik edecek şekilde tasarlanan ELO; rEst, pLay, wOrk, (Dinlen, Oyna, Çalış) kendi dönemine uygun mobiliteyi bünyesinde barındırıyor. Hacimli, akıllı ve sorumlu bu teknoloji, yalnızca seyahat etmeyi değil, aynı zamanda dinlenmeyi, boş zamanı ve çalışmayı da kolaylaştırarak zamanla başa çıkma biçimimizi yeniden tanımlıyor. ELO böylece bir araçtan çok daha fazlası haline geliyor: Hareket halindeki bir yaşamın katalizörü haline geliyor.
DİNLENME
ELO, randevu öncesi veya çocukları beklerken, bekleme süresini kısaltma olanağı tanıyor veya kullanıcısını başka yerleri, molaları veya aktiviteleri özlemeye davet ediyor. Rahat ve keyifli kabin. Koltuk minderleri kalın ve davetkar. Geniş cam alanlar bol miktarda ışık sağlıyor. Ayrıca iki kişilik yatak odası veya sinema salonuna dönüştürülebiliyor.
ELO, bagajda bulunan özel bölmelerde iki adet katlanmış şilte taşıyor. Toplam yükleme hacmi bu şiltelerden etkilenmiyor. Bu şilteler Decathlon'un şişirilebilir özellikteki Dropstitch malzemesinden üretiliyor ve özellikle sörf tahtaları, kano ve kürek tahtalarında kullanılıyor. İki şilte saklama bölmelerinden çıkarılıp açılıyor ve araçta bulunan ve gövde altında bulunan bir nozul ile erişilebilen basınçlı hava ile şişiriliyor. Dropstitch malzeme, bu iki yatağa yolcu bölmesine yerleştirildikten sonra hareket etmemeleri için özel bir takviye gerektirmeyen bir sertlik kazandırırken, aynı zamanda çok yüksek bir konfor seviyesi de sağlıyor.
Bu kullanım şeklinde, arka aydınlatma kapsülleri başucu lambalarına dönüşüyor. ELO ayrıca, paleti bu alana bağlamak için kullanılan Decathlon kürek tahtalarından alınan montaj tabanlarını da bu alana dahil ediyor. Bu aksesuar, küçük bir tepegöz projektörü gibi farklı nesneleri tutturmak üzere yeniden tasarlandı. Katlanan projeksiyon perdesiyle birlikte, rahat bir ortamda film izleme olanağı sağlarken, ELO'yu davetkar ve rahatlatıcı bir koza haline getiriyor. Bu atmosfer, yıldızlı gökyüzünün tadını sonuna kadar çıkarma olanağı sağlayan arka tavandaki geniş açıklık ile geliştirilebiliyor.
OYUN
Nereye giderse gitsin, ELO her zaman kullanıcının kendini evinde gibi hissetmesini sağlayacak ve ona boş zaman fırsatı sunacak şekilde tasarlandı.
Citroën'in tasarım ekipleri, Decathlon'un tasarım ekibiyle iş birliği yaparak malzemeleri, aksesuarları ve senaryoları tasarladı. Böylece bu fikir laboratuvarı, açık hava eğlence ihtiyaçlarına mükemmel şekilde uyarlandı. Bu iş birliği, dayanıklı, araçlara özel aksesuarların geliştirilmesinin çok ötesine geçiyor. Örneğin, yürüyüş sonrası ayakkabı değiştirmek üzere eşikte oturma alanı yaratmak adına bagaj eşiği tasarımı revize edildi. Kolay depolama için ön kısımda ek cepler tasarlandı. Ayrıca ELO'nun her iki tarafına tente germek üzere dört kapıya da kancalar takıldı. Bu tente, güneşten veya kötü hava koşullarından korurken açık hava deneyimini geliştiriyor. Tasarımcılar tüm depolama alanlarını amaçladıkları faaliyetlere göre değerlendirdiler.
Arkadaki üç koltuk çıkarılabiliyor ve çıkarıldıktan sonra okuma amaçlı veya anlık piknikler için ek açık hava sandalyesi olarak kullanılabiliyor. Bu, Citroën 2CV'ye, ama aynı zamanda Decathlon'un ürün gamında sunduğu Quechua sandalyelerine de bir gönderme niteliğinde.
Entegre bir kompresör, şamandıralar, kürek sörfü, bisiklet lastikleri veya araç lastikleri gibi aksesuarları şişirerek farklı boş zaman aktivitesini destekliyor. ELO ayrıca V2L teknolojisi ile donatılmış durumda. Böylece araç gerçek bir üsse dönüştürüyor ve elektrikli ızgara veya hoparlör çalıştırma olanağı sağlıyor. Çamurlukların üzerinde bulunan ve ön ve arka tampon koruma şeritleriyle aynı malzemeyle kaplanan dört adet düz yüzey, üzerine bardak veya tabak koymayı güvenli hale getiriyor.
ÇALIŞMA
Fotoğrafları sıralama, kişisel bir dosyayı geliştirme, bağlantı kurma. Dijital teknoloji başka bir yerde olma arzusunu uyandırıyor. Son yıllarda hibrit çalışma yöntemleri giderek yaygınlaşıyor ve kısa sürede bir toplantıya katılmak veya farklı bir yerden çalışmak için kalıcı düzenlemeler yapmak zorunda kalmak artık olağandışı değil. İhtiyaç ne olursa olsun ELO, çalışma ortamını tamamen yeni bir seviyeye taşıyan bir yapılandırma sunarak konforlu bir mobil ofise dönüşebiliyor.
Sürücü koltuğu, farklı konfigürasyonlara uyarlanmış farklı kalınlıklara ve köpük yoğunluklarına sahip bir mindere ve sırtlığa sahip. Sürüş için gereken konfor ve desteği sağlarken, gerektiğinde ofis koltuğu olarak da hizmet ediyor. Koltuk, 360 derece dönebiliyor ve 2. sıradaki orta koltuğun oturma kısmının altında yer aldığından tabanına kolayca ulaşılabilen bir tablet takılabiliyor. Bu tablet bir dizüstü bilgisayarı tutabiliyor. Böylece kullanıcı işlerini gönül rahatlığıyla tamamlayabiliyor.
Bu kurulumda, ön camın altındaki göstergeler, video konferans görüşmelerini iletmek, toplantı programını görüntülemek ve çağrılarını yönetmek için ayarlanıyor. Ön çamurluk içlerine akıllıca entegre edilen, bardak tutucularla donatılan çekmeceli bölmeler ise cep telefonu veya kulaklık gibi eşyaları saklama olanağı tanıyor. Böylece ofisteki kadar konforlu bir sürüş deneyimine katkıda bulunuyor.
Sürdürülebilir yaklaşımla toplumsal zorluklara cevap veren sorumlu bir ürün
ELO geliştirilirken elektrik mimarinin korunması kadar, parça sayısı ve kütlenin sınırlandırılması amacıyla malzemelerin sürdürülebilirliğine de özel önem verildi. Tüm malzemeler, ELO'nun çeşitli uygulama olanaklarını karşılayacak ve aynı zamanda güncel çevre düzenlemelerine uyacak şekilde tasarlandı. İkinci sıra koltukların sırtlığı, farklı etkinliklerde kullanımı desteklemek üzere dayanıklı olacak ve temizlemesi kolay malzemeden üretildi. Bu da aşınmaya, suya ve tekrarlanan kullanıma dayanıklı bir yapıyı beraberinde getiriyor.
Sürücü koltuğu, parça sayısını azaltmayı amaçlayan yalın bir yaklaşımla geliştirildi. ELO ayrıca markanın renk ve malzeme departmanı tarafından geliştirilen ve Fransa'nın Lille yakınlarındaki fabrikasında üretilen dayanıklı, yıkanabilir keçeye sahip. Bu malzeme, 2022 yılında tanıtılan Oli konsept otomobilinde kullanılan malzeme ve bileşen artıklarından üretildi. Çevreye duyarlı bu yaklaşım, iç mekân döşemelerinin seçimine de yansıyor: Bakımı kolay ve dayanıklı plastik bazlı bir malzeme ELO'ya renkli bir dokunuş katıyor.
Sürücü koltuğunun her iki tarafında, Decathlon'un bisiklet kasklarında kullandığı malzeme olan gelişmiş polipropilen bulunuyor. Yüzde 30'u geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşuyor ve tamamen geri dönüştürülebilir; bu çok hafif malzeme dört çamurluğun düz yüzeylerinde kullanılıyor. Şekil ve yapı olarak aynı olan bu koruyucu eleman, arka tamponda da yer alıyor. Bu tasarım, gövde parçalarının sayısını sınırlandırarak aracın ağırlığının azaltılmasına katkıda bulunuyor. Tazeliğin ve enerjinin gerçek bir örneği olan ELO, 9 Ocak'ta Brüksel Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı için örtüsünü açacak.
OTOPODYUM