Mazda’nın elektrikli otomobili EZ-6 podyuma çıktı

Mazda, Çin’deki ortaklığıyla geliştirdiği yeni elektrikli sedanı EZ-6’yı tanıttı. Yapılan uzman yorumları, Tesla Model 3 ve BMW i4 gibi rakiplerle doğrudan yarışabilecek özelliklere sahip olduğunu gösteriyor.

Mazda, elektrikli araç pazarında büyük bir hamle yapmaya hazırlanıyor. Japon otomobil üreticisi, Avrupa’da Tesla Model 3, BMW i4 ve Polestar 2 gibi popüler elektrikli sedanlara rakip olacak çarpıcı yeni bir model tanıttı: EZ-6. Bu elektrikli sedan, Mazda’nın Çin’deki ortağı Changan ile birlikte geliştirildi ve geçtiğimiz Nisan ayında Pekin Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtıldı.

EZ-6, Mazda’nın Çin dışındaki ilk büyük elektrikli adımı olarak dikkat çekiyor. Şirket, EZ-6’nın küresel pazara yönelik stratejilerinin bir parçası olarak bu modelin Çin ve Avrupa pazarlarına sunulacağını duyurdu. Aracın Avrupa’daki lansmanının detayları henüz netleşmemiş olsa da, İngiltere’de de satışa sunulma ihtimali bulunuyor.

Mazda’nın şu ana kadar Avrupa’da sunduğu tek elektrikli model, MX-30 kompakt SUV idi. Ancak EZ-6’nın piyasaya sürülmesi, Mazda’nın elektrikli araç segmentindeki varlığını önemli ölçüde güçlendirebilir. Özellikle, EZ-6’nın 4921 mm uzunluğunda ve 2900 mm dingil mesafesine sahip olması, onu sektördeki en popüler elektrikli sedanlardan bazılarına doğrudan rakip yapıyor.

Fiyatlandırma konusunda henüz bir bilgi bulunmuyor. Ancak, Çin menşeli elektrikli araçlar Avrupa’da yüksek ithalat vergilerine tabi. Bu durum, EZ-6’nın rekabetçi fiyatlarla sunulmasının önünde bir engel teşkil edebilir. Changan tarafından üretilen araçlara uygulanan %20,8 oranındaki vergi, bu fiyatlandırmanın nasıl şekilleneceğini etkileyecek gibi görünüyor.

EZ-6, Changan tarafından sağlanan EPA isimli modüler bir platform üzerine inşa edildi. Bu platform, çeşitli güç aktarma organları ve otonom sürüş özelliklerini destekleyebiliyor. Ancak, EZ-6’nın başlangıçta ikinci seviye otonomiyle sınırlı olacağı ve bu yüzden sürekli insan gözetimi gerektireceği belirtiliyor.

Aracın teknik özellikleri arasında, 218 beygir gücünde bir arka motor ve tahmini 373 mil menzil sunan bir elektrikli versiyon bulunuyor. Ayrıca, Çin’de giderek popülerlik kazanan menzil uzatıcı (REx) seçeneğiyle yaklaşık 745 mil toplam menzil sunma kapasitesine sahip bir model de mevcut. Mazda, EZ-6’nın dinamik performansını artırmak için benzinli motorlu Mazda 6’nın sürüş keyfini koruyacağını vurguluyor. Araç, 50:50 ön-arka ağırlık dağılımı, çok bağlantılı arka süspansiyon ve yüksek hızlı dengeyi artıran kendi kendini kaldıran arka spoyler gibi özelliklerle donatılmış.

İç mekanda ise, 14,6 inçlik büyük bir bilgi-eğlence dokunmatik ekranı ve minimalist bir tasarım öne çıkıyor. Fiziksel kontroller, direksiyon üzerindeki dokunsal düğmelerle sınırlı, bu da aracın modern ve lüks bir hissiyat sunmasını sağlıyor.

Mazda’nın elektrikli araç vizyonu, EZ-6 ile birlikte genişliyor ve Changan ile yapılan işbirliği, global pazarda önemli bir oyuncu olma hedefini destekliyor. Ayrıca, 2025’te üretime girmesi planlanan Arata konsepti gibi gelecekteki projeler de bu stratejinin bir parçası olarak görülüyor. Şu an için Avrupa dışında satış planları doğrulanmamış olsa da, Mazda’nın bu alandaki stratejileri ve yenilikçi yaklaşımı dikkat çekiyor.

Tabii, işte Mazda EZ-6’nın özellikleri madde madde:

Teknik Özellikler

  • Motor Gücü: 218 beygir gücünde arka monteli motor
  • Tahmini Elektrikli Menzil: 373 mil
  • Menzil Uzatıcı (REx) Seçeneği: Yaklaşık 745 mil toplam menzil
  • Dingil Mesafesi: 2900 mm
  • Uzunluk: 4921 mm

Platform ve Teknoloji

  • Platform: Changan tarafından üretilen EPA modüler platform
  • Otonom Sürüş: Başlangıçta ikinci seviye otonomi, sürekli insan gözetimi gerektiriyor
  • Gelişmiş Özellikler: Çeşitli güç aktarma organları ve otonom sürüş destekleri (REx versiyonunda)

Performans ve Dinamizm

  • Ağırlık Dağılımı: 50:50 ön-arka ağırlık dağılımı
  • Süspansiyon: Çok bağlantılı arka süspansiyon
  • Arka Spoiler: Yüksek hızlı dengeyi artıran kendi kendini kaldıran arka spoyler

İç Mekan ve Konfor

  • Bilgi-Eğlence Ekranı: 14,6 inç dokunmatik ekran
  • Kontroller: Direksiyondaki dokunsal düğmelerle fiziksel kontroller sınırlı
  • Tasarım: Minimalist ve lüks iç mekan tasarımı

Genel Özellikler

  • Üretim ve Satış: Çin ve Avrupa pazarlarına sunulacak
  • Vergi ve Fiyatlandırma: Avrupa’da yüksek ithalat vergilerine tabi; fiyatlandırma henüz açıklanmadı.

OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Elektrikli&Hybrid Otolar Haberleri