Şirketin tasarım departmanı, bu trendin sona erdiğini ve yeni dönemde farklı bir tasarım anlayışına geçileceğini duyurdu.
LED şerit farlar ilk kez 2000’li yılların başında Xenon farlarla birlikte dikkat çekmişti. Hyundai bu tasarım öğesini yaygınlaştıran ilk markalardan biri olarak, Grandeur, Kona ve Sonata gibi birçok modelinde ince LED şeritleri öne çıkardı. Zamanla bu tasarım, Tesla ve diğer elektrikli araç üreticileri tarafından da benimsenerek elektrikli otomobillerin adeta sembolü haline geldi. Özellikle Tesla Model Y ve Cybertruck gibi modellerde LED şeritlerin geniş yer bulması, bu trendin küresel ölçekte benimsenmesini sağladı.
Ancak Hyundai’nin tasarım şefi, LED şeritlerin artık “doyuma ulaştığını” ve tüketici ilgisinin giderek azaldığını vurguladı. Avrupa ve ABD pazarlarında bu tasarımın eskisi kadar cazip bulunmadığını belirten şirket yetkilileri, ayrıca bu teknolojinin üretim maliyetlerinin yüksek olmasının da karar üzerinde etkili olduğunu dile getirdi.
Hyundai, LED şeritlerden vazgeçerken geleceğe yönelik yeni tasarım dilini de belirledi. Şirketin bundan sonraki modellerinde “piksel aydınlatma” teknolojisi kullanılacak. Bu yeni yaklaşım, ışığın daha farklı ve yenilikçi bir şekilde kullanılmasını sağlarken, elektrikli araçlara da özgün bir kimlik kazandıracak. IONIQ serisinde hali hazırda uygulanmaya başlayan piksel aydınlatma teknolojisi, yakın zamanda tanıtılan IONIQ 3 konseptinde de kendini gösterdi. Münih Otomobil Fuarı’nda sergilenen araç, alışılmış LED şeritler yerine piksel tabanlı farlarıyla dikkatleri üzerine çekti. Şirket, bu tasarımın önümüzdeki yıllarda tüm elektrikli araç gamına yayılacağını duyurdu.
OTOPODYUM