Opel Türkiye binek, ticari ve toplam pazarda satışlarını katladı

Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği 73 bin 865 adetle 2022’ye göre satışlarını 2 kattan fazla artıran marka hem binek hem ticari araç hem de toplam pazarda yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydetti.

Otomotiv dünyasının üstün sürüş keyfiyle Alman kalitesini birleştiren temsilcisi Opel, birbirinden iddialı modelleriyle satış performansını artırmaya devam ediyor. Yeni nesil modelleriyle Türk tüketicisinin takdirini kazanan Opel, başarılı bir yılı daha geride bıraktı. 2023 yılında gerçekleştirdiği 73 bin 865 adetle satışlarını 2022 yılına göre 2 kattan fazla artıran marka, elde ettiği yüzde 6’lık pazar payıyla yılı 6’ncı sırada tamamladı. Markanın ülkemiz tarihindeki rekor seviyede en yüksek satış hacmi olan bu başarıda binek modellerin performansı özellikle etkili oldu. Opel 2023 yılında Türkiye’de 61 bin 57 adet binek araç satışına imza attı. 2022’de 30 bin 378 adetle binek araç pazarından yüzde 5,12 pay alan marka, toplam satışlarını ise yüzde 101 seviyesinde artırırken toplam pazardaki payını da yüzde 6,3’e yükseltmiş oldu. Opel için 2023 yılı ticari araç pazarında da önemli bir atılıma sahne oldu. 2022 yılında 6 bin 347 adetlik satışa ulaşan Opel, geçen yıl performansını yüzde 102 oranında artırdı ve 12 bin 808 adet ticari araç satışıyla yılı tamamladı. Markanın ticari araç pazarındaki payı da yüzde 3,3’ten yüzde 4,8’e yükselmiş oldu.

Opel’in en çok tercih edilen modeli Corsa oldu!

Opel geçtiğimiz yılı binek araç pazarının en fazla tercih edilen 4’üncü markası olarak geride bıraktı. Markanın yükselen satış grafiğinde B-HB sınıfındaki Corsa etkili performansıyla dikkat çekti. 2023 yılını 20 bin 840 adetlik satışla tamamlayan Opel Corsa, segmentinin ithal modelleri arasında lider oldu ve yüzde 14,6 pazar payına ulaştı. Corsa, tüm B-HB’ler arasındaysa 3’üncü sıradaki yerini korudu. Markanın B-SUV pazarındaki iddialı oyuncuları Mokka ve Crossland de yükselen bir performans ortaya koydu. Mokka, ulaştığı 15 bin 982 adetlik satışla segmentinde yüzde 10,9 payla 3’üncü sırada yer aldı. Crossland ise 13 bin 90 adetlik satış rakamıyla Mokka’nın hemen ardında ikinci sırada konumlandı. Opel, her iki modelinin başarılı satış rakamlarıyla B-SUV pazarının en fazla tercih edilen markası olarak öne çıktı ve markanın yeni rekor seviyesi olarak kayıtlara geçti. Toplamda 29 bin 72 adet B-SUV araç satışına ulaşan Opel, pazardan yüzde 19,1 pay alırken, toplam SUV pazarında da en çok tercih edilen 4. marka olmayı başardı.

Global pazarda Türkiye podyuma çıktı!

Opel’in ülkemizdeki rekor seviyedeki satış performansını değerlendiren Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “Çok başarılı bir yılı geride bırakmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yıla 50 bin adetlik satış hedefiyle başlamıştık. Yükselen performansımızı görünce bu hedefi yıl içerisinde 60 bin adedin üzeri olarak revize ettik. Yıl sonunda ulaştığımız 73 bin 865 adetlik satış, bizi global arenada da öne çıkardı. Yükselen performansımızla 2023 yılında Almanya ve İngiltere’nin ardından en fazla Opel satışı yapılan 3’üncü ülke konumuna yükseldik. Bu başarı bizim olduğu kadar Türkiye için de çok önemli bir gurur kaynağı” dedi. Corsa, Mokka ve Crossland’in performansının satışlara önemli katkı sağladığını ifade eden Yiğit Yantaç, “Tabii ticari araç pazarındaki yüzde 102’lik büyümemiz de ciddi katkı sağladı. Özellikle Zafira Life modelimizle ulaştığımız 1.853 adetlik satış, bu modelimizi kendi segmentinin ikinci sırasına taşıdı ve yüzde 13,4 paya ulaştırdı. Öte yandan Combo Life’ın da satış hacmini bir önceki yıla göre yüzde 56 artırması dikkat çekici oldu” diye konuştu.

Elektrikli B segmentinde iki araçtan biri Opel markalı!

Opel olarak 2023 yılında elektrikli araç pazarında da dikkat çekici bir konum elde ettiklerini vurgulayan Yiğit Yantaç, “Elektrikli Corsa ve Mokka, yılı yüksek bir performansla tamamladı. Corsa Elektrik 1.777 adetlik satışa ulaştı ve segmentinin yüzde 44,1 payla lideri oldu. Aynı şekilde Mokka Elektrik de elektrikli B-SUV’da 1.757 adetlik satışla yüzde 65,1 segment payına ulaştı ve açık ara lider oldu. Her iki modelimizle birlikte elektrikli B segmentinde 3 bin 534 adetlik satış ve yüzde 52 pazar payıyla yılı lider tamamladık. Bir başka deyişle elektrikli B segmentinde satılan her iki araçtan biri Opel markalı oldu. Toplam elektrikli pazarında ise 6’ncı sırada yer aldık. Elektrikli araçtaki potansiyelimiz yüksek. Astra Elektrik’in de tam yıl performansıyla birlikte 2024’te de iddiamız sürecek” açıklamasında bulundu.

OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Firmalar-Dernekler Haberleri