Volkswagen, araç içi tasarımında dijitalden fiziksel düğmelere dönüyor

Marka, dijital dokunmatik paneller yerine, temel sürüş fonksiyonları için fiziksel düğmelere dönüş kararı aldı. Bu yeni yaklaşım ilk olarak, 2026 yılında piyasaya sürülmesi planlanan ID.2all modeliyle hayata geçirilecek.

Volkswagen Tasarım Şefi Andreas Mindt’in açıklamasına göre, yeni modellerde ses seviyesi ayarı, ön koltuk ısıtıcıları, havalandırma kontrolü ve dörtlü flaşör gibi kritik işlevler artık ekran üzerinden değil, fiziksel tuşlarla yönetilecek. Bu tuşlar, ana bilgi-eğlence ekranının hemen altında konumlandırılacak ve firmanın yeni nesil araçlarında standart olarak yer alacak.

Mindt, özellikle direksiyon üzerindeki dokunmatik alanların yeterince duyarlı olmaması nedeniyle gelen yoğun eleştirilerin ardından bu kararı aldıklarını belirtti. “Kullanıcılarımız geri bildirim bekliyor. Bu bir otomobil; akıllı telefon değil,” ifadeleriyle yeni stratejinin ardındaki mantığı özetledi.

AVRUPA YÖNETMELİKLERİ ETKİLİ OLDU

Volkswagen’in bu kararı yalnızca müşteri memnuniyetine dayanmıyor. Avrupa Birliği’nde 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek yeni düzenlemeler, sürücünün dikkatini yoldan ayırmadan temel araç fonksiyonlarını yönetmesini sağlayacak fiziksel kontrol sistemlerini zorunlu kılacak. Dolayısıyla marka, bu değişiklikle yalnızca kullanıcı konforunu değil, yasal uyumu da gözetiyor.

İLK MODEL ID.2ALL OLACAK

Yeni kontrol düzeni, 25 bin avro fiyat etiketiyle satışa sunulması beklenen ID.2all modeliyle birlikte kullanıcılarla buluşacak. Volkswagen, bu modelle birlikte hem eleştirilere yanıt vermeyi hem de kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hedefliyor.

OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Firmalar-Dernekler Haberleri