Volkswagen cephesinden gelen son açıklamalar, otomobil tutkunlarını üzecek bir gelişmeyi ortaya koydu. Şirketin üst düzey yöneticileri, özellikle Türkiye pazarında 50 yıldır kesintisiz bir başarı sergileyen Polo modelinin geleceği hakkında karamsar bir tablo çizdi. Yeni gümrük tarifeleri ve artan maliyet yükü, bu ulaşılabilir modelin fiyatını üst segmentteki SUV modellerine yaklaştırdı. Bu durum, Polo'nun piyasada rekabet etmesini imkansız hale getirirken, üreticinin de bu modeli satıştan kaldırma planlarını hızlandırmasına neden oldu.
Kriz sadece Polo ile sınırlı kalmıyor. Alman üreticinin elektrikli dönüşüm stratejisi olan "ID" serisinde de büyük değişimler yaşanıyor. Şirket, yüksek maliyetler ve düşük talep nedeniyle merakla beklenen "ucuz elektrikli" modellerini ve bazı ikonik isimlerin elektrikli versiyonlarını (ID. Golf gibi) ileri tarihlere erteleme kararı aldı. Bu durum, markanın Wolfsburg'daki ana fabrikasının tam kapasite elektrikli üretime geçişini 2028 yılına kadar kaydırabilir.
OTOPODYUM