2.5 tonluk dev bir tank gibi SUV test ediyoruz bugün: KIA EV 9. Boyutuyla trafikteki otomobillerin hemen hepsinden büyük duruyor. 5 metrelik uzunluğuyla neredeyse bir minibüs kullanıyor gibisiniz. Bir başka çarpıcı özelliği de, yıllardır otomobil testleri yazarım, ikinci kez bu kadar çok kişinin meraklı gözlerle bir aracı incelediğine şahit oldum.
Kia EV9, elektrikli SUV segmentinde iddialı bir seçenek olarak öne çıkıyor. Geniş iç mekânı, gelişmiş teknolojisi ve konforlu sürüş deneyimi ile dikkat çekiyor. Özellikle aileler ve uzun yolculuk yapmayı sevenler için ideal bir araç.
Kia EV9‘un dış tasarımı modern, fütüristik ve sağlam bir görünüm sunuyor. Araç, keskin hatları ve köşeli tasarımıyla dikkat çekiyor. Bu tasarım, EV9’a güçlü bir duruş kazandırmış. Dijital yan aynalar otomobile bambaşka bir hava katmış. İlk başlarda alışmakta zorluk çekebilirsiniz ama artık yağmurda, çamurda ayna silmek zorunda olmadığınızı bilmek iyi hissettiriyor.
Bu otomobil, son zamanlarda başka otomobillerde de mevcut olan sadece uzaktan kumandayla kendi kendine park edebiliyor, ya da parktan çıkabiliyor. Park etmede sorun yaşıyor, kamera olsa dahi mesafeyi ayarlamakta güçlük çekiyorsanız bu otomobil sizi doğru yöne sevk ediyor. Kaldırıma yanaşıyor ama siz, uyarıya rağmen sıfırlamak istiyorsunuz o zaman otomobil sert bir fren yaparak sizin kontrolünüz dışında “artık yeter durmalısın” diyor. Önünde bir engel çıkarsa da, siz devam etseniz bile zınk diye duruyor. Parmak izi halkasına dokunduğunuzda kendi profilinizi yükleyebiliyorsunuz. Konforlu bir süspansiyonu var. Vip konforu yaratan bir kolçağı bulunuyor.
Sürüş Deneyimi:
EV9, pürüzsüz ve sessiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Elektrikli motorun anlık torku, hızlanmayı oldukça keyifli hale getiriyor. Yüksek oturma pozisyonu, sürücüye geniş bir görüş açısı sağlıyor ve yolculuğu daha konforlu hale getiriyor. Gelişmiş süspansiyon sistemi, yol tutuşunu artırıyor ve sarsıntıları minimuma indiriyor. Özellikle uzun yolculuklarda konfor ön planda. Araçta bulunan çeşitli sürüş modları, farklı yol koşullarına ve sürüş tercihlerine uyum sağlıyor.
Direksiyonda el freni olan bir araba. Sol kulakçığa basılı tuttuğunuzda arabayı tamamen durdurabiliyorsunuz. Rejenerasyon moduna aldığınızda önünüzdeki otomobil yavaşladığında ayağınız güç pedalında dahi olsa sizi yavaşlatmaya çalışıyor, o arada rejenerasyon sistemiyle de pillerin dolumu sağlanıyor. Çift motoru var ama otomobil güçlü olan arkadaki motoru daha çok kullanıyor. 668 km bir menzil vaadediyor. 15 dakika dolum ile 250 km’lik menzile ulaşabiliyorsunuz. Şehir içi şehir dışı karışık menzil erimi ise 505 km.
İç Mekan ve Teknoloji:
- EV9’un iç mekanı, ferah ve modern bir tasarıma sahip.
- Geniş dokunmatik ekranlar, bilgi-eğlence sistemi ve diğer araç fonksiyonlarını kolayca kontrol etmeyi sağlıyor.
- Gelişmiş sürücü destek sistemleri, güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor.
- Özellikle 6 koltuklu versiyonunda bulunan dönebilen VIP koltuklar, yolculara üst düzey bir konfor sunmakta.
Ekranınızdaki EV moduna basarak, kullandığınız aracın elektriği harcama dağılımını görmeniz mümkün. Benim ekranımda da gördüğünüz gibi; sürüşe %92, elektronik aparatlara %5 ve klimaya %3 elektrik harcamışım.
Ön Tasarım:
EV9, Kia’nın “Opposites United” (Zıtlıkların Birleşimi) tasarım felsefesini yansıtıyor. Bu felsefe, doğal ve yapay unsurların uyumlu bir şekilde bir araya getirilmesini amaçlıyor.
- “Dijital Kaplan Yüzü” olarak adlandırılan ön tasarım, EV9’un özgün kimliğini vurguluyor.
- Dikey olarak konumlandırılmış LED farlar, aracın ön görünümüne modern ve etkileyici bir hava katıyor.
- Gövde rengiyle bütünleşen ön ızgara, aerodinamik verimliliği artırırken, aracın fütüristik görünümünü de destekliyor.
Yan ve Arka Tasarım:
- EV9’un yan profili, düz hatları ve geniş cam yüzeyleriyle ferah bir iç mekan sunuyor.
- Köşeli çamurluklar ve büyük jantlar, aracın sağlam ve güçlü duruşunu vurguluyor.
- Arka tasarımda da dikey olarak konumlandırılmış LED stop lambaları ve sade bir yüzey tasarımı dikkat çekiyor.
- Arka kısımda da şerit LED aydınlatmanın tercih edildiği otomobil, tabiri caizse robotik bir havaya sahip.
312 litrelik arka bagajın yanı sıra, önde de 52 litrelik bir bagaj bölümü var. 220 volt ile çalışan her elektrikli aletinizi Şarj soketine takıp ardından fişinizi taktığınızda kahve makinesi, fırın vb çalıştırabiliyorsunuz.
Fiyatı: 12 Mayıs itibariyle 5 milyon 480 bin lira.
Selçuk ONUR - OTOPODYUM