Mercedes A 200 AMG'yi gördüğünüzde "tamam bu olmuş" diyeceksiniz

Mercedes mühendisleri, otomobilin eski tasarım dilinden yeni tasarım diline yumuşak ama görenlerin dönüp bir daha bakmasını sağlayacak kadar da dikkat çekici bir hamle ile geçişini sağlamışlar.

"Mercedes pahalıdır" algısı doğru değil, pahalı olan vergi sistemi

Test yazımı tamamladığımda, okurlarıma fiyat bilgisi de vermek için Mercedes'in resmi sitesine girip fiyatına bakmak istedim. Görünce de, ülkem adına çok üzüldüm. Aslında gün geçtikçe "özel tüketim" kalemleri arasından sıyrılıp bir ihtiyaca dönüşen otomobile ulaşmamızı engellemek için ülkeyi yönetenler, ellerinden geleni yapıyor. Bu güzel otomobilin vergiler hariç fiyatı 10 Temmuz 2023 itibariyle 859.981 lira ama bayiye gidip, almak istediğinizde 1.861.959 lira ödemeniz gerekiyor. Yani, bir nevi hiçbir yatırım yapmadan ülkedeki her firmanın büyük ortağı olan devlete de 1.001.978 lira ödüyorsunuz. Her vatandaş, ülkesine borcunu ödemeli ama el insaf !

4. nesil A serisi Mercedes Benz’in makyaj operasyonundan geçen bu güzel otomobili ile uzaktan göz göze geldiğimde ilk an aklımdan geçenler “İşte tamamlanmış!” oldu. Mercedes mühendisleri yeni tasarım dilinde kullanmış oldukları iki yüzden fazla minik yıldızdan oluşan ızgarasını bu küçük hatchback otomobillerine de uygulayarak, otomobilin eski tasarım dilinden yeni tasarım diline yumuşak ama görenlerin dönüp bir daha bakmasını sağlayacak kadar da dikkat çekici bir hamle ile geçişini sağlamışlar.

Mercedes A 200 FL 2023 Önden görünüm

Otomobile tam karşıdan bakıldığında kaput üstünde her iki tarafta bulunan keskin çıkıntılar makyaj operasyonu ile eklenmiş olup, önceki yıllarda eksik olan agresif görüntünün tamamlandığı sinyalini kullanıcıya bildirerek sizi karşılıyor. Ülkemize getirilen otomobiller AMG donanım paketinde olduğu için ön tampondan otomobilin yanlarına doğru ilerleyen geniş hava kanalları hem aerodinamiği hem de agresif görüntüyü desteklemekte.

Mercedes A 200 FL 2023 Yandan görünüm

Otomobilin yanına geçtiğimizde, makyaj öncesi nesil ile bir değişiklik yapılmazken, iyi eğitimli gözlerin aracın profilden görüntüsünde rüştünü ispatlamış 3. nesile ait çizgileri de seçmesi çok olası. Test otomobilimiz üzerinde 18 inç Hankook Venus s1 evo2 lastiklerle gelse de, uzaktan bakıldığında gördüğünüz siyah beş kollu AMG Jantlar ile lastiklerin başladığı yeri seçmek, ilk etapta kullanıcılara zor gelmekte.

Mercedes A 200 FL 2023 Jant

Otomobilin son olarak arkasındaki değişiklere bakacak olursak bu makyaj operasyonu ile beraber artık arka stoplar da led haline gelip hem gündüz hem de aydınlıkta çok daha belirgin olarak otomobildeki yerini almış. Tamponun altında bulunan 2 adet egzoz çıkışı her ne kadar kapalı da olsa, otomobilin tasarım dilinde var olan sportifliğe katkı sağlamakta.

Kaputun altına konumlandırılmış 1332 cc hacme sahip turbo beslemeli minik canavara ek olarak bulunan 14 beygir güce sahip 48 voltluk minik bir elektrik motoru, bu sportif hatchbackin kalbinden sürücünün ayağına 163 beygir gücü direkt olarak sunmakta. Beraber kullanışına sektörde hafif hibrit (mild hybrit) adı verilen bu teknolojide, kaputun altında bulunan elektrik motoru dışarıdan şarj edilmeye gerek duymadan kalkışlarda ve dur kalk trafikte hızlı bir şekilde devreye girip otomobilin seri hareket etmesine yardım etmekte.

Mercedes A 200 FL 2023 Motor

Sürücü kabinine anahtarsız giriş sistemi ile girip oturduğumuzda karşımızda bulunan her şeyin bizim için düşünülmüş olduğunu görebilirken aynı anda duyabiliyoruz. Otomobil üreticileri günümüzde sürücüleri karşılama seslerini otomobillerine yerleştirirken makyajlı A serisine bindiğinizde sanki bir uzay yolculuğuna başlayacağınızı size önden bildiren bir ses sizi karşılıyor.

Mercedes A 200 FL 2023 Koltuk

İlk göze çarpan detaylar değişen direksiyon sistemi, sportif koltuklar ve yenilenen orta konsol oluyor. Eğer bu otomobilin makyaj öncesi neslini kullandıysanız nelerin değiştiğini anlamanız çok kısa bir süre alıyor. İlk olarak koltuklardan başlamak istiyorum. Tamamen elektrikli ayarlama tuşları hemen kapının üzerinde bulunan koltukların hem sürücü hem de yolcu kısmında hafızalı olarak 3 ayrı kullanıcıya göre ayarlanabiliyor olması, birden fazla şöför bulunan ailelerdeki koltuk kavgalarını bitirecektir. Yekpare dizayn edilmiş ve sportiflik unsurlarını bulunduran bu koltuklarda doğru oturma pozisyonunu bulmanız ve yanal destekler tarafından sarılırken, bel desteğinizi ayarlamanız çok kısa bir süre alıyor. Kırmızı dikişler ile akıcı bir görüntüye kavuşan bu koltukların içinde, Mercedes çok yüksek oranda geri dönüştürülmüş dolgu malzemeleri kullanırken, çevreye duyarlı ama lüksün bir arada olabileceğini rakiplerine adeta ders verir şekilde göstermiş. Kapılar ilk etapta sizlere ağır gibi gelse de, birkaç kez binip inildiği takdirde insan kolaylıkla alışıyor. Kapı içindeki gözlere ise su tüketmenin önemli olduğu bu aylarda 1 lt hacmindeki pet şişenizi kolaylıkla koyabiliyorsunuz.

Mercedes A 200 FL 2023 Far kumanda ve sürücü kapı içi

Mercedes A 200 FL 2023 Yolcu kapı içi

Elinizin ve teninizin değdiği her yerde yumuşak bir malzeme kullanmayı başaran Mercedes A serisinin koltuğunu kişisel ayarlarınıza göre ayarladığımızda karşınızda duran yeni tasarım diline ait direksiyon simidi tüm dikkatinizi üzerine çekiyor. Mercedes tarafından daha büyük sınıf otomobillerinde kullanılan bu yeni direksiyon makyajlı A serisinde de karşımıza çıkınca markanın bu sınıftaki temsilcisini de ne kadar önemsediğini bizlere gösteriyor. Önceki nesildeki ve makyaj öncesi nesilde bulunan direksiyonların aksine daha derli toplu ve dokunmatik tuşlara sahip olan bu yeni direksiyonda sağ ve sol tarafa toplanmış tuşlar yardımı ile hem karşımızdaki hem de multimedya ekranını rahatlıkla kontrol edebiliyoruz.

Mercedes A 200 FL 2023 Direksiyon simidi

Karşıdan bakıldığında direksiyon simidinin konumu yüzünden yekpare 60 santim uzunluğunda bir ekran ile karşı karşıya olduğunuzu düşünseniz de, aslında 10.25 inç boyutunda iki ayrı ekranın karşısında oturmaktasınız. Mercedes mühendisleri kendilerine ve ekranlarına o kadar çok güvenmiş ki, bu ekranı tasarlarken herhangi bir siperlik koyma gereği dahi duymamışlar. Karşımızda klasik otomobillerde kadranların bulunduğu konumdaki ekran makyaj ile birlikte artık standart 10.25 inç olarak gelirken sürücüler istedikleri modlar arasından (klasik, modern, zarif veya sportif) rahatlıkla o anki ruh hallerine uygun olanı ile sürüşe çıkabilirler.

Mercedes A 200 FL 2023 Gösterge paneli

Multimedya ekranında ise kablosuz Apple Car bağlantısını bir kez kurduktan sonra ne bir kopma ne de bir gecikme yaşamadığımı söylemeliyim. Sadece telefon bağlantım değil, aracın sahip olduğu navigasyon sistemi, o an otomobile ait olan motor kullanım bilgilendirmeleri ile beraber ekranın içinde size cevap vermeye sürekli hazır bir yapay zeka. Yenilenmiş A serisini test ettiğim günler boyunca gerçekten her gün otomobilin hem direksiyonunda hem de multimedya arayüzünde yeni bir özellik keşfettim.

Mercedes A 200 FL 2023 Burmester ses sistemi 2

Yenilenmiş MBUX ile çağımızın yeni modası olan yapay zekanın hayatımıza katılışının ilk adımlarını bizimle paylaşan Mercedes mühendisleri, gerçek anlamda sürücü ile beraber öğrenen ve öğrendiklerini her geçen gün daha iyi yerine getirebilen bu asistan ile gelecekteki otomobilinize şimdiden yer ayırtıp kullanmaya başladığınızı hissediyorsunuz.

Multimedya ekranından aşağıya doğru inerken karşılaştığım hava çıkışları hem ambiyans aydınlatması ile beraber otomobilin sportif çizgileri ile örtülürken, tasarımları gereği havacılık sektörüne gönderilmiş bir selam olarak bizlerin karşısına çıkmaya devam ediyor. Eski alışkanlıklarımızdan biri olarak hava ızgaralarının hemen altında bulunan klima kontrol tuşlarının fiziksel varlığını koruması ve üstündeki dokunmatik ekranın içine gömülmüş olması ise yolda giderken elimiz ile kolayca açmamızın mühendisler tarafından elimizden alınmadığını gösteriyor. Doğrusunu söylemek gerekirse, Mercedes tarafından üzerinde yapılan geliştirmelerden sonra daha da iyi hale getirilmiş MBUX sisteminden sadece sesli bir komut ile ortam sıcaklığını ayarlamak fiziksel ve dokunmatik tuşlardan daha çok alışkanlığımız haline gelecek gibi hissediyorum.

Mercedes A 200 FL 2023 Klima kontrol ünitesi

Klima kontrol ünitesine makyaj operasyonunda dokunmayan Mercedes mühendisleri kullanıcılardan gelen yorumları dikkate alarak hemen altındaki sürgülü saklama gözüne bir adet kablosuz şarj standını yerleştirilen otomobile 4 adet (Biri ön sürgülü gözde, ikisi orta konsol saklama gözünde, bir adet de arka yaşam alanında) USB Type C güç çıkışı ekleyerek bizlerin bağlantı ve şarj sorununa son vermek istemiş. Tüm çıkışların etrafındaki parıltı ise bu çıkışları karanlıkta kolaylıkla bulmamıza imkan tanımakta. Yine ön sürgülü gözün sağ tarafında çeşitli amaçlarla kullanabileceğiniz 12V çıkışlı bir çakmak gözü de yerleştiren A serisi birden fazla seçenek ile otomobilin içindeki mobil cihazları da düşünmüş. Orta konsolu daha da ferahlatan değişiklerden önde geleni ise artık touchpad'in bulunmaması. multimedya ekranının dokunmatik olması ve direksiyondan kumanda edilebilen adımlara ek olarak size yardımcı olan MBUX sistemi touchpad'in ortadan kalkmasına ön ayak olmuş durumda.

Burada büyük ihtimalle, ülkemde araca daha çok insanın ulaşabilmesi adına maliyetler düşünülerek bypass edildiğini varsaydığım bir ayrıntıya da dikkat çekmek istiyorum: Arka yaşam alanına havalandırma çıkışı eklenmemiş, ancak yurtdışı versiyonlarında bulunuyor

Mercedes A 200 FL 2023 Orta ön konsol

Mercedes A 200 FL 2023 Orta konsol

Mercedes A 200 FL 2023 Kol dayama içi

Sürüşten notları sizlere aktarmak gerekirse hafif hibrit desteği sizleri gerçek anlamda yeni bir neslin içine alıyor. Otomobil özellikle ilk kalkışlarda cansız devirleri size hissettirmeden elektriğin verdiği güce dayanarak ileriye doğru atılıyor. Ülkemize gelen modelin sahip olduğu kombine motor sayesinde A200 modeli 0’dan 100’e sadece 8.2 saniyede çıkarken, sizlere ayağınızın altında sürekli olarak ileriye atılmaya hazır bir otomobil olduğunu hissettiriyor. 7 ileri çift kavramalı şanzıman sayesinde gücün size sürekli hazır tutulduğunu özellikle sürüş modlarından sport olanı seçtiğinizde açık bir şekilde hissediyorsunuz. Bu otomobil ile beraber İstanbul içinde dünyayı kasıp kavuran sıcaklarda klima hep açık bir şekilde konfor içinde seyahat ettim. Herkesin merak ettiği tüketim konusuna gelecek olursak bu otomobil ile gerçekten dikkat ederek yapmış olduğum istanbul içi seyahatimde 6.3lt benzin tüketim rakamlarını görebildim. Ancak daha da gerçekçi olursak; gerçek istanbul trafiğine maruz kaldığım klimayı otomatik moddan hiç çıkarmadığım ve de fırsat bulduğum anlarda ani hızlanmalar ile ayağımdaki gücü kullanmaktan çekinmediğim anlarda ise tüketim rakamlarının rahatlıkla 7,5 lt’lere çıktığını söyleyebilirim.

Mercedes A 200 FL 2023 Arka yaşam alanı

DALGIN BILE OLSANIZ, KORUNUYORSUNUZ

Yenilenmiş A serisinde söylemeden geçmek istemediğim bir konu ise güvenlik. A serisi sahip olduğu sistemler sayesinde sizler daha öndeki otomobilin hızını azalttığını fark etmeden çoktan bunu fark etmiş olup, sizi güvenli mesafede tutarken hem virajlarda hem de düz yolda giderken sizi güvenli olan şeritlerde tutmak için önce uyarıyor, gerekiyorsa müdahale ediyor. Öndeki otomobile göre hızını ayarlama, yaklaşma, kör nokta uyarı sistemleri gibi aktif güvenlik önlemlerine ile donatılmış olan bu otomobili kullanırken gönlüm rahat bir şekilde kullandım. Daha önce tecrübesi olmayan, kullanırken korkulara sahip olan sürücülerden, ayağının altındaki gücü kullanırken keyif alan kullanıcılara kadar gerçek anlamda çok geniş kitlelere hitap eden bu otomobilin içinde kendinizi hep güvende hissedeceksiniz. Sürekli istekli, yokuş yukarı klima açık çıkarken dahi sürücünün isteklerine hızlı bir şekilde cevap verebilen bu otomobilin aynı anda güvende hissettirmesi birçok kişi için tercih sebebi olacaktır.

Mercedes A 200 FL 2023 Arka yaşam alanı

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Oto-Test Haberleri