MPV (Multipurposal Vehicle) kısaltması güzide türkçemizde birden fazla amaca hizmet eden otomobil kelimelerinin kısaltması olarak karşılık bulmakta. Yer aldığı kompakt mpv sınıfının yıldızı olan Mercedes B Serisi bu yıllarda popülerliğini SUV çılgınlığına bırakan otomobillerin arasında parlamayı başarmış. Bir MPV sahibi olmak demek daha fazla alana, ferahlığa ve açıklığa sahip olmak demektir. Test ettğimiz B serisi bu Mercedes’e yaklaştığımız zaman fark ettiğimiz ilk şey bu otomobil kendisine baktırıyor olması. Görsel olarak otomobil her açıdan sizleri yakalayan kesinleştirilmiş ancak yumuşatılmış kıvrak hatları ile bakanların bir kez daha dönüp baktığı bir otomobil olarak sokaklarda yer almakta. Özellikle ihtiyaca yönelik alınan bu segmentteki otomobiller arasında daha niş bir tasarımın olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
Mercedes otomobillerinin imzası olan yeni ızgara tasarımı ile birleşen Multibean Led Farlar otomobile ön açılardan yaklaşırken kendisini incelettiriyor. Hangi açıdan inceliyor olursanız olun otomobilin size karşı olan dinamik hatları hareket etmeye hazırım cümlesini size veriyor.
Otomobili profilden incelediğimizde ise arkaya doğru küçülen cam hattının bu dinamizme verdiği katkıyı görebiliyoruz. Son olarak aracın arkasını incelediğimizde ise arka tamponda bulunan krom çizgiler her iki egzoz çıkışının üzerine kıvrılarak bu dinamik dili otomobilin arkasında da sürdüren unsur olarak tasarımda kendisine yer bulmuş.
Otomobilin arkasına geldiğimizde bu sınıftaki otomobilleri seçen kalabalık ailelerin en çok hoşlanacağı şeylerin birinin önünde durduğumu fark ettim. Makyaj operasyonu ile birlikte B Serisinin çıkış sloganını “Merhaba, Konfor!” olarak kullanan Mercedes, eller serbest olarak bagaj kapağının açılmasını ve kapanmasını kullanıcılara sunmuş. Oldukça stabil çalışan sistem elinizdeki yükü otomobile yüklerken ya da bagajdan alırken her iki elinizin de sizde kalmasın sağlayıp konforunuzu artıracak bir hamlede bulunuyor. Açıldığında sahip olduğu yüksek tabanlı 455 lt hacimdeki bagajı ile yüklerinizi kolayca yükleyebileceğiniz bu bagaj gerekli düzenlemeler yapıldığında 1540 litre kapasiteye kadar ulaşıp her türlü yükün altından kalkabilecek gibi görünüyor.
Bu bir aile otomobili olarak görüldüğü için ailenin her bireyi de ayrı ayrı öneme sahip olduğundan bu testi arka koltuklardan başlatıyorum. Mercedes mühendisleri, özellikle arkada yolculuk eden kişilerin sahip olacağı alan konusunda oldukça cömert davranmışlar. Ön kolktuklara göre daha yüksekte konumlandırılmış arka koltukları diz mesafesini sürücü ve ön yolcu koltuğu ayarları yapıldıktan sonra da test edip bu konuda mühendislere teşekkür iletmeliyim. Özellikle uzun boya sahip ailelerin çok da büyük boyutlarda olmasını istemeedikleri bir aile otomobili arayışlarına büyük bir alternatif olan bu compakt MPV arka koltukta oturan yolcuların ayaklarının ön koltukların altına doğru uzanabileceği geniş bir alana sahip. Mercedes B Serisi sahip olduğu panoramik cam tavan sayesinde arkada oturan yolcuların daha ferah bir ortamda içleri sıkılmadan yolculuk edebilmesini amaçlamış. Arkada yapmış olduğum yolculuklarda ise bu amaçlarına sonuna kadar ulaşabildiklerini söyleyebilirim. Yüksek konumlandırılmış şaft tüneli biraz üzse de bu otomobili kullanan 4 kişinin hiç sıkılmadan ve bunalmadan yolculuklarını tamamlayabileceklerine inancım tam. Orta konsolun sonundan arkadaki yolcular için düşünülmüş klima menfezleri işini ustalıkla yaparken açtık renkte tercih edilmiş koltuklar göze hoş gelen bir görüntü sunuyor.
Sürücü mahaline geçtiğimizde, beni karşılayan tam yuvarlak yeni nesil direksiyon simidi ile beraber bir aile otomobilinin bana verdiği güveni hissettiğimi söylemeliyim. Otomobil ona dokunduğunuz andan itibaren ait olduğu markanın size verdiği güven hissini sonuna kadar size vermeye hazır olduğunu hissettiriyor.
Direksiyon simidinin solunda bulunan tuşlara özellikle göz atıp yola çıkmak için hazırlanırken konsolun solunda bulunan minik tuş alanından da farları otomatiğe alıp bu güzel teknolojinin beni şaşırtmasına izin veriyorum. Multibeam farlar üzerine gerçekten konuşulması gereken bir iş başarıyor. Dar ya da geniş alanda, gerekli görülen yerlerde uzun ya da kısa huzmeli far ayarlarıyla geçtiğiniz her yerde önünüzü aydınlatarak adeta geleceğimizi aydınlatıyor.
Sürüş için hazırlıklarımı tamamlayıp yola çıktığımda daha önceden alışık olduğum bu motor ve şanzıman kombinasyonunun bu otomobilde neler yapacağından emin bir şekilde gaza basıyorum. 8.4 saniye gibi bir sürede bu aile otomobilini 0’dan 100 km/sa hıza çıkartan bu minik 1.3 litrelik benzinli ve 48V elektrik destekli bu kombinasyon sahip olduğu 7 ileri çift kavrama vites sayesinde sizlerin şehir içinde ve dışında rahatça süzülüp trafikte kolaylıkla kendinize bir yer bulmanızı sağlamakta. Yapmış olduğum test sürüşlerinde İstanbul gibi bol trafikli bir şehirde, klimadan vazgeçmeden fabraika verilerine yaklaşarak tükettiğim 7 litre benzin bana bu hacimde bir otomobil için ideal geldi.
Sürüş esnasındaki sessizliği ve engin İstanbul trafiği sayesinde oldukça fazla incelediğim orta konsola gelecek olursak; araç içi multimedya eğlence ekranının boyutu Mercedes standartlarında göze hoş gelen bir yükseklikte konumlandırılmış. Hem gösterge paneli hem de muştimedya ekranı 10.25 inç boyutunda gerçekten parlak ekranlar olarak karşımıza çıkıyor. Bir çok otomobil dahil kullandığım en hızlı kablosuz CarPlay bu otomobildeydi. Otomobilin içine girdiğiniz andan itibaren hızlı bir şekilde bluetooth bağlantısını kurup hazır bir şekilde beklemesi oludkça iyi hissettirdi. Parmağımı ekrana dokunduğum anda ekranın tepki süresinin kısalığı ise gerçekten kullanıcıların yüzünde gülücükler açıyor. Bu otomobil sizi hissediyor! Hissediyor derken gerçekten uzun süreli kullanıcı yorumlarını okuduğumda da karşıma çıkan alışkanlıklarnızı keşfedip size radyo istasyonu ya da navigasyon hedefi söyleyen bir otomobil ile karşı karşıya kalacağımızı söyleyebiliriz.
Orta konsolda bulunan klima kontrol ünitesinin fiziki tuşlar ile ayarlanabiliyor olmasını şiddetle savunurken bu otomobilde sadece Auto tuşuna bir kez basıp, otomobilin kendisine bu durumu bıraktım. Çift bölge otomatik klima ve her iki ön kapı üzerinde bulunan elektronik ayarlar ve koltuk ısıtma tuşları ile Mercedes mühendisleri aynı yöne ilerleyen fakat farklı sıcaklık tercihleri olan çiftlerin isteklerine cevap olmuş. Orta konsolun hemen altında bulunan kablosuz şarj standını ise sezgisel bir şekilde kullandığımda şunu fark ettim, otomobil alışkanlıklarıma ve ihtiyacıma göre tasarlanmış. Burmester ses sistemi ise ses ayarlarını yarı şiddette açtığınızda dahi size yeterli gelirken, notaların dağılmadığı şahane bir müzik keyfi sunmakta. Sahip olduğu sürgülü ızgara kapaklı saklama gözü şarj olan telefonunuzu saklarken ortada makyaj öncesinde bulunan joystik gitmiş yerine daha minimal bir konsept gelmiş. Bir Mercedes imzası olan çift kapaklı kol dayamanın yüksekliği ise sizlerin koluna ve yolcunuzun koluna gerçek bir destek sağlarken içindeki saklama gözünün boyutu sayesinde eşyalarınızı koymanız için iyi bir hacme sahip.
Toparlamak gerekirse, sahip olduğu boyutlar ve temsil ettiği sınıfından beklenen tüm ihtiyaçların yanı sıra içinde barındırdığı güvenlik ekipmanları, panoramik cam tavanı, geniş iç mekanı ve otomobilin içindeki tüm insanlara odaklı bu otomobil mantıklı çözüm arayan aileler için çok ciddi bir alternatif. Önceki nesillerini de deneme fırsatı bulduğum bu otomobil, günümüz teknolojisini sınıfına çok iyi bir şekilde yedirirken iç mekan ferahlığı adına uygulanabilecek tüm adımları atmış bulunmakta. Bir otomobil kendisine hem yağmur altında hem de hava kararırken baktırabilmeli. Bu otomobili test ederken her iki durumu da aynı anda yaşayabileceğim bir fırsat buldum. Görenlerin merakla bir kez daha bakmasından sıkılmayacaksanız geniş aileniz için kompakt ancak ferah bir otomobil arıyorsanız, sizler için B serisi Mercedes doğru tercih olabilir.
Çağlar DAL - Selçuk ONUR / OTOPODYUM