Bugün de, keskin hatlarıyla dikkat çeken bir SUV otomobili test ediyoruz. Hyundai mühendisleri, yaşam alanı, tasarım ve hibrid teknolojisini birleştirerek aileniz ile gayet konforlu, sessiz ve sakin bir sürüş yapabileceğiniz bir araç yaratmış.
1.6 turbo motoru var. 44.2 Kw elektrikli motoru bulunuyor. 1.830 kiloluk bu araç, 0’dan 100’e 8.3 saniyede ulaşıyor. Bu çok önemli bir değer. 100 kilometrede 6.1 litre tüketiyor. Uzun yol kullanımlarda sabit hızla kullandığınızda bu değerleri daha da aşağı çekebilmeniz mümkün.
Fütüristik tasarımı göze çok hoş geliyor. Arka koltuklar da ısıtmalı. Ön tarafta ise hem ısıtma hem de soğutma var. Sizi saran bir iç mekanla karşılaşıyorsunuz. 10.25 inçlik bir multimedya ekranı var. Çarpıcı görünümü, sezgisel araç içi teknolojisi ve premium hissi veren kabini, orta boy SUV segmentinde öne çıkmasını sağlıyor. Verimliliği artıran hibrit teknolojisi ve yüksek standart donanım seviyeleri ürün gamının tamamında bulunurken, iç mekan sınıfının en genişleri arasında ve bagajı da neredeyse bir üst segmente yaklaşacak kadar büyük.
Her modelde standart olarak çift bölgeli klima, hız sabitleyici, arka kamera ve Android Auto ve Apple CarPlay bağlantılı 10,25 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. 19 inç alaşımlar, daha agresif tamponlar ve çift egzoz çıkışlarının yanı sıra bagaj kapağı spoyleri ve spor koltuklara sahip oluyorsunuz. Ayrıca, adaptif hız sabitleyici, elektrikli bagaj kapağı, panoramik cam açılır tavan, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar ve kablosuz cep telefonu şarjı gibi lüks özellikler de sürüş keyfini artıran özellikler olarak öne çıkıyor.
Test ettiğimiz model, toplam 230 HP güç üretmek için benzinli motorla birlikte çalışan 1.49kWh batarya ve 60 HP elektrik motoru kullanan tam hibrit modeldi. . Tam hibrit araçlarda altı vitesli otomatik şanzıman kullanılırken, 150 HP ve 180 HP'lik hafif hibrit versiyonlarda yedi vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman kullanılıyor. Tam hibrit teknolojisi güç çıkışını 230 HP'ye çıkarıyor ve 0-100 km/s hızlanma süresi tam olarak 8.3 saniye sürüyor. Ağır bir otomobil olmasına rağmen, harika bir de fren sistemi olduğunu da ekleyelim.
Şerit takip hassasiyeti ve güvenli sollama
Araçta çok beğendiğim bir başka özellik de, şerit değiştirirken ortaya çıkan yuvarlak kamera özelliği. Hangi yöne dönecekseniz sinyal verdiğinizde o yöndeki kamera devreye giriyor ve etrafınızdaki her şeyi ayrıntısıyla görmenizi sağlıyor. Bir de hiç önermiyorum ama ben çok eğlendim. Etrafınızda araç olmadığından emin olduğunuzda viraja girerken direksiyonu bırakmayı deneyin, aracın virajda olsanız dahi sizi yolunuza koyduğunu göreceksiniz.
Uzaktan kumandayla otonom keyfi
Diyelim ki, çok dar bir alana park etmek zorundasınız. Ya da, aracınızı iki otomobilin arasına dar bir yere sokmak istiyorsunuz. Ama siz içinde olursanız dışarı çıkmanızın mümkün olamayacağı darlıkta bir yerden söz ediyoruz. İşte bu durumda aracınızdan iniyor ve kumandanızla ileri geri hareketlerle park etmeyi tamamlayabiliyorsunuz.
Aile SUV'u
Hyundai mühendislerinin, Tucson'u gerçekten çok yönlü bir aile SUV'u yapmak için çok uğraştığını söylemek hiç de abartı sayılmaz. Araca birçok özellik eklemişler. Arka koltuklar katlanabilirken, bardak tutuculu ön ve arka kolçaklar ve çeşitli eşyalar için ekstra saklama alanı bulunuyor. Standart park sensörleri ve geri görüş kamerasının yanı sıra önde ve arkada kullanışlı USB bağlantı noktaları da bulacaksınız.
Tucson 4,500mm uzunluğunda, 1,865mm genişliğinde (kapı aynaları hariç) ve 1,651mm maksimum yüksekliğe sahip. Tucson'un maksimum bagaj kapasitesi 620 litre; arka koltukları aşağı katladığınızda Tucson'da 1.795 litreye kadar eşya taşıyabilmeniz mümkün.
15 Mart itibariyle liste satış fiyatı: 2.385.000 TL