Eski HBO dizisi "Silicon Valley"deki en komik sahnelerden biri otomobil kapılarıyla ilgiliydi.
Russ Hanneman, milyarderken kullandığı McLaren'ı yaptığı yanlış yatırımlardan dolayı satmak zorunda kalıyor ve artık milyoner olduğundan Maserati'ye geçiyordu. Ancak onun için ''kapılar'' büyük sorundu. McLaren, onun deyimiyle, "milyarder kapılarına" sahipti. Yani şahin kanatları gibi yukarı doğru açılıyordu. Yeni Maserati Sedan'ı ise Prius'un kapıları gibi geleneksel kapılara sahipti.
2005'te piyasaya çıkan Bugatti Veyron ve 2015'te tanıtılan Chiron'un, multimilyon dolarlık fiyatına ve yollardaki en hızlı otomobillerden biri olmasına rağmen her zaman geleneksel kapılara sahip olmasını daima garip bulmuşumdur. Bu otomobiller, hızlı sürmek için son derece rahat ve lüks iç tasarımlara sahiptir ve yıllar sonra bile takdir edilecek şekilde tasarlanmıştı. Ama otomobile binip inmek söz konusu olduğunda bizi normal kapılar karşılar.
Ancak bu durum nihayet 20 Haziran'da tanıtılan yeni Bugatti Tourbillon ile değişti. Elektrikli spor otomobil üreticisi Rimac ile 2021'de buluşmalarından bu yana şirketin ilk yeni tasarımı olan Tourbillon, dışarı ve yukarı doğru açılan kapılarıyla göz kamaştırıyor. Russ Hanneman'ın da bu durumu onaylayacağını düşünüyoruz.
Kapılar, 4,6 milyon dolarlık Tourbillon'un temsil ettiği büyük değişikliklerin bir göstergesi. Bugatti; Tourbillon ve halefi Chiron arasında tek bir ortak noktanın bile olmadığını söylüyor.
Chiron'un turbo şarjlı W-16 motoru artık eskide kaldı. Arabanın valfinden çıkan hava sesi, bir ejderhanın nefesini dinlemek gibiydi. Bu da otomobil dünyasında gerçekten ayırt edici bir sesti. Şimdiyse Tourbillon 8,3 litrelik V-16 motoruna sahip ve bu, daha az sesin çıkacağı anlamına geliyor.
Saatlerden İlham Alan Hiper Otomobil Bugatti Tourbillon Tanıtıldı
Yeni otomobilde turbo yerine, üç elektrik motoru bulunuyor. Toplamda, bu üç motor 789 beygir gücü üretiyor. Motorla birleştirildiğinde inanılmaz bir şekilde toplam 1775 beygir gücüne ulaşılıyor: Herhangi bir Bugatti modelinden daha fazla (karşılaştırma yapmak gerekirse, son derece güçlü olan 2024 Porsche 911 GT3, 502 beygir gücüne sahipti.)
Tourbillon bir Bugatti'ye göre daha alçak, ince ve daha geniş. Kokpitin kendisi daha dar ve önceki modellerine göre daha analog bir his veriyor. Bu his, otomobilin adını aldığı saatlerden ilham alması sayesinde gerçekleşiyor. Çizilmeye karşı dayanıklı safir kristal kaplamalarla Tourbillon, gerçek bir başyapıt. Hiper otomobil, 250 adet üretilecek ve teslimatların gelecek yaz olması bekleniyor.
Bugatti, 0'dan 60 mil/h hıza 2.0 saniyede çıkabildiğini ve yaklaşık 25 saniyede 250 mil/s hıza ulaşabildiğini söylüyor. Bu, bir önceki Bugatti Chiron Super Sport 300+'dan 0.3 saniye daha hızlı. Ancak en önemlisi, artık araca binerken ve inerken daha havalı görüneceksiniz.
Yazı: Kevin Sintumuang
Çeviri: Murat Gül
KAYNAK: https://www.esquire.com.tr/
OTOPODYUM