BYD’nin Türkiye yatırımı dünya medyasında ses getirdi

Manisa ilinde 1 milyar dolarlık yatırımla açılışı gerçekleştirilecek fabrika, BYD’nin Batılı rakipleri tarafından endişe ile izleniyor. BYD, fabrikayla birlikte Türkiye üzerinden Avrupa’ya çok daha rahat ulaşacak.

Dünya basınından notlar

BBC (İngiltere): Tesla’nın Çinli rakibi Türkiye’de 1 milyar dolarlık tesis kuruyor. Duyuru, Çinli EV üreticilerinin Avrupa Birliği ve ABD'de artan baskıyla karşı karşıya kaldığı bir dönem­de geldi. Türkiye, AB Gümrük Birliği'nin bir parçası; bu da ül­kede üretilen ve Blok’a ihraç edi­len araçların ek tarifeden mu­af olabileceği anlamına geliyor. ABD'li yatırımcı Warren Buf­fett’ın desteklediği BYD, Elon Musk'un Tesla'sından sonra dünyanın en büyük ikinci elekt­rikli araç şirketi.”

Financial Times (İngil­tere): “İkinci büyük elektrik­li araç üreticisi, Blok’un Çin it­halatına erişimi kısıtlamasıyla AB üretimini genişletiyor. BYD ayrıca Macaristan'da da gelecek yıl üretime başlayacak bir tesis kuruyor ve bu ülkede ikinci bir tesis kurmayı düşünüyor. Tür­kiye, Hyundai, Toyota, Renault ve Ford gibi yabancı grupların çoğunlukla ortak girişimler yo­luyla ülkede faaliyet gösterdiği büyük bir otomotiv endüstrisi­ne sahiptir.

Otomobil üreticile­ri geçen yıl Türkiye'de yaklaşık 1,5 milyon araç üretti. UBS'deki analistler, Avrupa'daki yerel üre­timin her zaman AB gümrük ver­gilerinin ‘olası bir sonucu’ oldu­ğunu söyledi: ‘BYD zaten bu ne­denle Macaristan'da bir tesise yatırım yapıyor. Doğu Avrupa'da üretilen Çin otomobilleri, büyük Avrupalı rakipleri tarafından üretilen otomobillere göre hâlâ kabaca yüzde 25'lik bir maliyet avantajına sahip.’ BYD’li yetkili­ler de ‘Çin'den Avrupa'ya otomo­bil göndermek uzun vadeli olma­yacak. Uzun vadede yerel üretim yapmaktır’ dedi.”

Reuters (İngiltere): “Anlaş­ma, Aralık 2023'te Çin'e yapılan ziyaretten bu yana Çinli yetki­lilerle yapılan görüşmelerin so­nucu.”

Elektrek (ABD): “Anlaş­ma, BYD'nin ilk fabrikasını Tay­land'da açmasının ardından gel­di; yurtdışı pazarlarda geniş­lerken Brezilya ve Meksika'da başka fabrikalar da planlanıyor. BYD, AB'de satılan her Seal U modelinden yaklaşık 14 bin 300 euro (15 bin 360 dolar) kazanı­yor. BYD ikinci çeyrekte 426 bin 39 EV sattı. Tesla, ‘dünyanın en büyük EV üreticisi’ ünvanını çok az farkla (443 bin 956) alabildi.”

Investors Business Daily (ABD): “Çin'in BYD'si bu hare­ketle Tesla dahil Batılı elektrik­li araç üreticisi olan rakiplerine uyarı atışı yaptı. Ezeli rakip Tes­la (TSLA), 2023'te çeşitli Avru­pa pazarlarında EV satışlarına hakim oldu. BYD'nin elektrikli araçlarının çoğu hâlâ Çin'de sa­tılıyor ancak satışlar, Avrupa da dahil olmak üzere kendi ana pa­zarı dışında artıyor.”

Nikkei Asia (Japonya): “Türkiye'nin sert oyunu işe ya­ramış gibi görünüyor. Bu, Türki­ye'de yabancı bir üreticinin sa­hip olduğu ilk EV fabrikası ola­cak. BYD, 2004 yılında AB'ye katılan ve euroya geçmeye ha­zırlanan Macaristan'da haliha­zırda bir fabrika inşa ediyor. Bir Türk fabrikası bu planları des­tekleyecek.”

France 24 (Fransa): “Yıllık 100-125 bin araç kapasiteli bir fabrika makul bir yatırım ola­cak.”

Bloomberg (ABD): “Çin'in BYD’si, 1 milyar dolarlık Türkiye fabrikası için imzayı bastı, gözü Avrupa'da.”

OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam&Sektör Haberleri Haberleri