BMW CEO'su Oliver Zipse geçtiğimiz günlerde bu mücadelede kaybedenin kendileri olacağını açıkladı.
Tesla ve diğer yeni oyuncular pazara girerek otomotiv sektörü için bir dönüşüm dönemini başlattı. Çinli üreticilerin rekabeti ve Avrupa'nın yaklaşan benzinli ve dizel motor yasağı bu durumu daha da karmaşık hale getiriyor.
Son olarak BMW CEO'su Oliver Zipse bu konuda çarpıcı bir açıklama yaptı. Zipse, AB'nin yeni benzinli ve dizel otomobillere getirdiği yasağın Avrupalı otomobil üreticilerini Çinli rakipleriyle bir fiyat savaşına ittiğini ve bu savaşı kazanmanın "temelde imkansız" olduğunu söyledi. Zipse ayrıca temel otomobil segmentinin iki olası sonuçla karşı karşıya kalacağını söylüyor: Ya ortadan kalkacak ya da artık Avrupalı otomobil üreticilerinin hakimiyetinde olmayacak.
BYD gibi Çinli otomobil üreticilerinin agresif bir şekilde elektrikli otomobil pazarına girdiklerini ve giderek daha iddialı hale geldiklerini belirten Zipse, BMW'nin fiyat savaşından hala etkilenmediğini, ancak karların düşmesine yol açtığını söyledi. Zipse, BYD nedeniyle Çin'in en çok satan otomobil üreticisi unvanını kaybeden Volkswagen'i örnek gösterdi.
Zipse, BMW'nin daha popüler olduğu premium segmentte Çinli otomobil üreticilerine göre bir dizi avantaja sahip olduğunu söyledi. Ancak Avrupalı otomobil üreticilerinin temel otomobil segmentinde rekabet edebilmek için yeni yollar bulmaları gerekeceğini de kabul etti. Görünüşe göre Avrupalı otomobil üreticilerinin Çin pazarında rekabet edebilmek için yeni yollar bulması gerekecek. Çünkü premium segment tek başına Çinli üreticileri durdurmaya yetmeyecek gibi duruyor.
OTOPODYUM