Nissan’ın geliştirdiği bu özel boya, araçların tavan panellerindeki sıcaklığı 12 santigrat dereceye kadar düşürebiliyor ve iç mekan sıcaklığını da 5 santigrat dereceye kadar azaltabiliyor. Bu, sıcak yaz günlerinde araç içindeki serinliği artırarak konforu sağlamayı hedefliyor.
Bu teknoloji, Tokyo’daki Haneda havaalanında test edildi. Buradaki araçlar, gölgede bulunmayan alanlarda dolaşarak bu yeni boyanın performansı değerlendirildi. Soğuk boya, araçların dış görünümünü değiştirmeden, dokunulduğunda hissedilen serinlik ile dikkat çekti.
Soğuk boya, klima kullanımını azaltarak hem enerji tasarrufu sağlıyor hem de motorlar ile elektrikli araç akülerinin ısınma sorunlarını hafifletebiliyor. Nissan’ın bu yeni teknolojisi, otomobillerin enerji verimliliğini artırma amacını taşıyor.
TOYOTA DA, GÜNEŞ IŞINLARINI KIRAN RENK ÜZERİNDE ÇALIŞMALAR YAPIYOR
Toyota Motor Corp. da benzer amaçlarla, güneş ışınlarını kıran renkler üzerinde çalışmalar yapıyor ve bu renklerin araç kabin sıcaklıklarını düşürme kapasitesini test ediyor. Ancak Nissan’ın soğuk boya teknolojisi, elektromanyetik dalgalar kullanarak bu hedefe ulaşmayı amaçlayan ilk büyük otomobil üreticisi girişimi olarak öne çıkıyor.
Nissan, bu yenilikçi teknolojiyi geliştirmek için Çin merkezli Radi-Cool ile iş birliği yaptı. Radi-Cool, daha serin hissettiren şapkalar ve güneş şemsiyeleri gibi ürünler sunarak bu alanda deneyimli bir şirket. Radi-Cool, Nissan ile iş birliği yapan tek Japon otomobil üreticisi olarak dikkat çekiyor.
OTOPODYUM