Otomotiv sektörü yeniden çip krizi tehdidi altında

Hollanda’nın, ülkede faaliyet gösteren Çinli yarı iletken üreticisi Nexperia’ya el koyması ve ardından Çin’in şirketin Avrupa’ya tedarikini kısıtlaması, kıta genelinde yeni bir çip darboğazı riskini gündeme taşıdı.

Nexperia; diyot, transistör gibi otomotiv elektroniğinin “ekmek-su” sayılan parçalarında yaklaşık %40 küresel paya sahip. Bu parçalar BMW, Mercedes-Benz, Toyota gibi markaların araçlarında yaygın kullanılıyor. Akış kesilirse, pandemi dönemindekine benzer hat duruşları ve üretim kayıpları yaşanabilir.

Stoklar ne kadar yeter?

Sektör kaynakları, Avrupa fabrikalarında mevcut stokların yalnızca birkaç haftalık üretimi çevirebileceğini belirtiyor. Bu da kısa sürede alternatif tedarik bulunamazsa vardiya azaltma ya da geçici duruş ihtimalini artırıyor.

Üreticilerin acil planı

Otomotiv devleri “savaş odası” yöntemlerine geri döndü:

Günlük tedarik toplantıları,

Kritik referans parçalar için ikinci/üçüncü kaynak arayışı,

Parça yeniden tasarımı ve yazılım kalibrasyonu ile eşdeğer bileşen uyarlamaları,

Avrupa içi üretim planlarında hat/sipariş kaydırma.

Tüketiciye olası etkiler

Kriz uzarsa:

Teslim süreleri uzayabilir,

Araç fiyatları ve opsiyon kısıtları gündeme gelebilir,

Yedek parça tarafında elektronik modüller için servis bekleme süreleri artabilir.

OTOPODYUM

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam&Sektör Haberleri Haberleri