Mahle, elektrikli menzilini 1350 Km’ye çıkaracak teknolojisini duyurdu

Mahle, elektrikli menzilini 1350 Km’ye çıkaracak teknolojisini duyurdu
Mahle, Münih’te düzenlenen IAA Mobility fuarında yeni nesil menzil uzatıcı motorunu tanıttı. Şirketin geliştirdiği küçük hacimli çok yakıtlı motor-jeneratör sistemi, elektrikli araçların menzilini 1350 kilometreye ulaştırıyor.

Mahle’nin tanıttığı motor, Jet Ignition ateşleme sistemi sayesinde geleneksel içten yanmalı motorlara kıyasla çok daha yüksek bir verimlilik sunuyor. Normalde yüzde 30 civarında olan verimlilik oranı bu sistemle yüzde 42 seviyesine çıkıyor. Teknoloji, buji yerine küçük bir ön hazne üzerinden yanma odasına ısı jetleri gönderiyor. Böylece yanma daha kararlı hale gelerek vuruntu riski azalıyor ve yakıt tüketimi düşüyor.

Mahle CEO’su Arnd Franz, IAA Mobility’deki açılış konuşmasında verimliliği artırmaya yönelik çeşitli projeleri tanıttı.

Menzil uzatıcı sistemde kullanılan turboşarjlı motor, 85 kilovatlık sürekli güç üreten jeneratörle birlikte çalışıyor. Jeneratör, nadir toprak elementleri kullanılmadan geliştirildi. Doğrudan rotor soğutma sistemi sayesinde yüzde 97’nin üzerinde verimlilik elde ediliyor. Böylece elektrikli aracın bataryası daha hızlı ve daha etkin şekilde şarj edilebiliyor.

Mahle CEO’su Arnd Franz, Avrupa’nın menzil uzatıcı sistemlere yeterince yönelmediğini söyledi. Franz’a göre Çin ve Kuzey Amerika bu teknolojilere daha hızlı adapte oldu. Avrupa Birliği’nin 2035 yılına kadar içten yanmalı motorlu araçları yasaklama planı tartışmaları da sürüyor. Otomotiv sektöründeki şirketler yalnızca batarya odaklı çözümler yerine hibrit sistemler, hidrojen motorları ve sürdürülebilir yakıtların da değerlendirilmesi gerektiğini savunuyor.

Avrupa Komisyonu, otomotiv sektörüyle yaptığı görüşmelerin ardından yasağın gözden geçirilme sürecini öne çekti. Daha önce 2026’da yapılması planlanan inceleme 2025 yılı bitmeden tamamlanacak. Eğer yeni karar hibrit ve menzil uzatıcı teknolojilere alan açarsa Mahle’nin geliştirdiği sistemler kısa sürede pazara sunulabilecek. Şirket, bu alandaki pazarın 2030’a kadar her yıl yüzde 15 büyüyeceğini öngörüyor.

Mahle, yeni motor sisteminin elektrikli araçlarda batarya kapasitesini küçültmeye imkân vereceğini belirtiyor. Daha küçük bataryalar sayesinde araçların ağırlığı azalacak, üretim maliyetleri düşecek ve fiyatlar daha erişilebilir seviyelere inecek. Ayrıca biyoyakıtlarla uyumlu tasarlanan motor, karbon emisyonlarının azaltılmasına katkı sağlayacak.

Mahle’nin geliştirdiği menzil uzatıcı motor, elektrikli araçlara hem esnek kullanım hem de daha güvenli bir sürüş deneyimi sunacak. Şirket, yeni teknolojiyi seri üretime hazır hale getirdiğini açıkladı.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.