Pirelli, Porsche 911 modellerinin donanımı Collezione serisini tanıttı

Pirelli, Porsche 911 modellerinin donanımı Collezione serisini tanıttı
Pirelli, 1964 yılındaki ilk modelden Porsche 911 (tip 997)’ye kadar klasik ve genç Porsche 911 modelleri için lastikler sunuyor. Pirelli bu geniş ürün yelpazesi sayesinde Porsche koleksiyoncularının tercih ettiği tedarikçi konumunda bulunuyor.

Özellikle 356, 914, 928 ve 944 gibi pek çok klasik Porsche modeline yönelik Collezione serisi de bu tercihte önemli bir rol oynuyor. Bu lastikler, donanımı olacak araçlar için özel olarak tasarlanırken, orijinal estetik korunup maksimum güvenlik ve yürürlükteki yönetmeliklere uyum amacıyla modern malzemeler ve teknolojiler kullanılıyor.

Pirelli Motor Sporları Direktörü Mario Isola, konu ile ilgili olarak şunları söyledi: “Porsche’nin klasik modelleri için geliştirdiğimiz lastiklerdeki iş birliğimiz, geleneğin ve inovasyonun nasıl başarıyla bir arada var olabileceğini gösteriyor. Ar-Ge departmanlarımız uyum içinde çalışarak klasik Porsche modellerinin güvenli ve verimli bir şekilde yollarda kalmasını sağlayan özel lastikler üretiyor. İlişkimiz sürekli yenilenerek devam ediyor.”

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG Klasik Araçlar Direktörü Ulrike Lutz ise şöyle konuştu: “Klasik ve hep genç kalan modellerimizin mirasını, yüksek kaliteli yedek parçaların erişilebilirliğini koruyarak yaşatmak bizim için bir bağlılık meselesi. Pirelli’nin köklü uzmanlığı sayesinde klasik otomobillerimiz için yüksek performanslı lastik yelpazemizi daha da genişletebiliyoruz.”

PIRELLI COLLEZIONE: DIŞI KLASİK, İÇİ MODERN LASTİKLER

Pirelli ve Porsche Ar-Ge departmanları arasındaki ortak geliştirmenin bir göstergesi olarak, bu lastiklerin yanaklarında Porsche tarafından test edilip onaylanan tüm lastiklerde bulunan “N” işareti yer alıyor.

Tarihi otomotiv mirasını korumayı amaçlayan Collezione serisi, teknik inovasyonlardan yararlanırken lastiklerin estetiğine sadık kalıyor. 1872 yılından günümüze Pirelli tarihine ilişkin yaklaşık 4 kilometrelik bir arşiv dahil tüm lastiklerin tasarımlarını ve özelliklerini de içeren belgeleri muhafaza eden Pirelli Vakfı da bu çalışmaların yürütülmesine katkıda bulunuyor.

CINTURATO CN36’DAN P ZERO’YA: 911’İN EVRİMİ

Porsche 911’in tarihi, 1963 yılında Frankfurt’ta düzenlenen Almanya Uluslararası Otomobil Fuarına (International Motor Show Germany - IAA) uzanıyor. Bu otomobil fuarda Porsche 356’nın önceki modeli olarak “Porsche 901” adıyla tanıtıldı. Birkaç yıl sonra çelik kuşakların kullanıldığı ilk Pirelli spor otomobil lastiği Cinturato CN36, aracın üretim versiyonlarının ekipmanı oldu. İlk kez tanıtılmasından on yıl sonra ve çok sayıda versiyonun lanse edilmesinin ardından Porsche 911 evrilerek ileride 911 Turbo’nun doğmasını sağlayacak G modeline dönüştü. Orijinal olarak ralliler için geliştirilen ve daha sonra yol serisinde başarılı bir ürün haline gelen Cinturato P7, bu modelin ekipmanı oldu. Pazara sunulan ilk ultra düşük profilli lastik olan Cinturato P7, sırt genişliğine göre daha düşük yanağı ile o zamana dek görülmemiş bir en boy oranına sahip olduğu için virajlarda tutuşu ciddi ölçüde artırıyordu. Sonraki nesillerde benimsenen P Zero Rosso ise yüksek performans, konfor ve düşük gürültü arasında mükemmel denge sağlayarak yüksek hızlarda bile güvenli bir sportif sürüş sunmak için tasarlandı. 2005 yılında lanse edilen altıncı nesil Porsche 911 (tip 997) için de P Zero seçeneği sunuluyor. Klasik Porsche modelleri için yeni lastikler tasarlamaya odaklı ortak geliştirme projeleri de bir yandan devam ediyor.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.