100 Bin KM’den sonra kabus olan otomobil motorları

100 Bin KM’den sonra kabus olan otomobil motorları
Otomotiv uzmanları, belirli motorların yüksek kilometrelerde kronik problemler çıkardığını belirterek, ikinci el araç alacakları bu motorlardan uzak durmaları konusunda uyarıyor.

Otomobil teknolojisi her geçen yıl gelişmeye devam etse de bazı motor tipleri, 100 bin kilometre eşiğinden sonra ciddi arızalarla araç sahiplerinin kabusu haline geliyor. EKOTÜRK'ün haberine göre Otomotiv uzmanları, belirli motorların yüksek kilometrelerde kronik problemler çıkardığını belirterek, ikinci el araç alacakları bu motorlardan uzak durmaları konusunda uyarıyor.

NISSAN MR20DD: HAFİF AMA UZUN ÖMÜRLÜ DEĞİL

Nissan’ın MR20DD motoru, alüminyum blok sayesinde hafiflik sağlasa da yüksek kilometrelerde bu avantaj dezavantaja dönüşüyor. Yağlama sistemindeki hassas yapı, düzenli bakıma rağmen zamanla ciddi revizyon ihtiyacı doğurabiliyor. Bu da araç sahibine motor değişimi gibi ağır bir yük bindiriyor.

VW 2.0 TSI (EA888 GEN3): PERFORMANS UĞRUNA SORUNLAR

Volkswagen’in yüksek performanslı 2.0 TSI motoru, özellikle yağ tüketimi ve motorun aşırı ısınması nedeniyle kullanıcı şikayetlerine sıkça konu oluyor. Üçüncü nesil EA888 serisi motorlar, ani arızalara açık yapısıyla dikkat çekiyor. Uzun vadeli kullanımda bakım maliyetleri oldukça yüksek.

FORD 1.0 ECOBOOST: KOMPAKT AMA PROBLEM YÜKLÜ

Ford’un 1.0 litrelik EcoBoost motoru, düşük yakıt tüketimiyle övülse de soğuk havalarda çatlayan silindir kapakları ve yetersiz soğutma sistemi nedeniyle kullanıcılarını zor durumda bırakabiliyor. Özellikle ikinci elde bu motorun tercih edilmesi uzmanlarca önerilmiyor.

BMW N63 V8: PERFORMANSIN BEDELİ ÇOK AĞIR

BMW’nin V8 sınıfındaki N63 motoru, henüz 70 bin kilometreyi geçmeden yağ tüketiminde artış, aşırı ısınma ve elektronik arızalarla gündeme geliyor. Lüks segmentte yer almasına rağmen kullanıcıları servisten çıkamıyor. Bu motor için en ufak modifikasyon dahi yüksek risk anlamına geliyor.

CHEVROLET 1.4 TURBO (LUJ): TAMİRİ MOTORDAN PAHALI

Chevrolet’in kompakt modellerinde yaygın olan 1.4 Turbo LUJ motoru, motor bloğu çatlakları, aşırı ısınma ve turbo sistemindeki kronik arızalarla araç sahiplerini maddi olarak zorluyor. Bu motorun tamiri, çoğu zaman yeni bir motor almak kadar pahalıya mal olabiliyor.

RENAULT-NISSAN 1.3 TCE (HR13): YENİ NESİL GÜVEN SORUNU YAŞIYOR

Modern teknolojilere sahip olmasına rağmen, 1.3 TCe motorun yakıt sistemindeki dengesizlikler ve vuruntulu çalışma problemleri kullanıcıların güvenini sarsıyor. Yeni nesil olmasına rağmen uzun ömürlü performans beklentisini karşılamayan motorlar arasında yer alıyor.

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.