Mazda’nın elektrikli EZ-60’ı hem çok dolu, hem de çok ucuz
Mazda, elektrikli mobilite hamlesini yeni bir modelle taçlandırıyor. Çin pazarı için hazırlanan ve tanıtımı yaklaşan Mazda EZ-60, dikkat çekici tasarımı, teknolojik iç mekanı ve farklı güç aktarma seçenekleriyle şimdiden büyük ilgi görmeye başladı. Ağustos ayının sonlarında resmi lansmanı yapılması beklenen model, daha piyasaya çıkmadan 20 bin ön siparişe ulaştı.
EZ-60, Mazda'nın daha önce tanıttığı Arata Concept'ten fazlasıyla ilham alıyor. Özellikle ön tasarımda, gövdeyle bütünleşen panjur ve iki parçalı LED far yapısı dikkat çekiyor. Aracın karakteristik LED gündüz farı şeridi, ön yüzüne oldukça modern bir görünüm kazandırıyor. Arka bölümde ise boydan boya uzanan LED stoplar, alt kısmında büyük "Mazda" logosuyla birlikte oldukça iddialı bir görünüm sunuyor.
Mazda EZ-60, boyutlarıyla doğrudan Tesla Model Y ile rekabet edecek bir sınıfta konumlanıyor. Araç 4.850 mm uzunluğa, 1.935 mm genişliğe ve 1.620 mm yüksekliğe sahip. 2.902 mm’lik aks mesafesi ise geniş bir iç mekan vadederken, beş kişilik oturma düzeniyle konforlu bir SUV deneyimi sunmayı amaçlıyor. Jant seçenekleri olarak 19 inç ve 21 inç arasında tercih yapılabiliyor.
EZ-60'ın iç mekanı modern ve teknolojik dokunuşlarla şekillenmiş. Konsolun merkezinde yer alan devasa 26.45 inçlik 5K çözünürlüklü "floating" dokunmatik ekran, hem bilgi-eğlence sistemini hem de araç ayarlarını kontrol etmeye yarıyor. Bu büyük ekran sayesinde fiziksel düğmelere olan ihtiyaç en aza indirilmiş. Sürücüye düz tabanlı çift kollu bir direksiyon eşlik ederken, vites seçici ise direksiyon kolonuna entegre edilmiş.
Özellikle ön koltuklar "zero-gravity" teknolojisine sahip. Bu koltuklar yalnızca konforlu yapılarıyla değil, aynı zamanda entegre hoparlör, masaj, ısıtma ve soğutma özellikleriyle de segmentinde fark yaratıyor. Kablosuz telefon şarj ünitesi ve zeki şekilde konumlandırılmış alt konsol bölmesi de kullanıcı deneyimini üst seviyeye taşıyor.
Tam elektrikli versiyonda 190 kW (yaklaşık 255 beygir) güç üreten tek bir elektrik motoru yer alıyor. Bu motor, Çinli batarya üreticisi CALB tarafından tedarik edilen LFP batarya paketiyle besleniyor. Mazda, tam menzil bilgisini henüz açıklamasa da aracın performans açısından iddialı olacağını belirtiyor.
Daha fazla menzil isteyen kullanıcılar içinse EREV alternatifi sunuluyor. Bu versiyon, 1.5 litrelik benzinli motorla aynı elektrik motorunu birleştiriyor. Benzinli motor doğrudan tekerleklere güç vermek yerine jeneratör görevi üstlenerek bataryayı şarj ediyor. 31.73 kWh kapasiteli batarya, yalnızca elektrikle yaklaşık 160 km menzil sunabiliyor.
Mazda EZ-60’ın fiyatı henüz resmiyet kazanmadı ancak tahminler, aracın Çin’de 150.000 ila 300.000 yuan (yaklaşık 18.760 – 37.530 Euro) arasında fiyatlandırılacağını öngörüyor. Ön sipariş süreci ise oldukça yaratıcı: müşteriler sadece 10 yuan (yaklaşık 1.26 Euro) gibi sembolik bir ücretle rezervasyon yapabiliyor. İlginç olan kısım ise, bu küçük meblağ her gün değer kazanıyor ve araç tesliminde nihai fiyattan düşülüyor.
Mazda EZ-60, elektrikli SUV segmentinde tasarımı, donanımı ve teknolojik altyapısıyla iddialı geliyor. Özellikle Çin gibi rekabetin yüksek olduğu bir pazarda şimdiden 20 bin ön siparişe ulaşması, modelin potansiyelini gözler önüne seriyor. Elektrikli mobiliteye geçiş sürecinde Mazda’nın nasıl bir yol izleyeceğini görmek adına EZ-60’ın başarısı önemli bir gösterge olabilir.
Ufuk TUFAN – TEKNOLOJİOKU.COM
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.