Şarj ünitesi ve RES teşvikine de yerli şartı
Yatırımlara faiz ve makine hibe desteği öngören yeni teşvik sisteminin uygulanmasına ilişkin esaslar Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tebliği ile belirlendi. Elektrikli araç şarj istasyonu işletmeciliği yatırımlarında teşvikten yararlanabilmek için şarj ünitelerinin Türkiye’de üretilmiş olması şartı aranacak. Ayrıca 1 Ocak 2026’dan sonra yapılacak yatırımlarda ise kanat ve kulenin yanı sıra jeneratörlerin de Türkiye’de üretilmesi şartı aranacak.
Teşvik başvuruları E-TUYS üzerinden yapılacak
Teşvik başvuruları, Elektronik Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Bilgi Sistemi (E-TUYS) üzerinden yapılacak. Teşvik belgesi kapsamında, hammadde, ara malı, işletme malzemesi, yedek parça, kullanılmış yerli makine ve teçhizat, karayolu nakil vasıtaları ve binek araçlar, mevcut makinelerin tamir bakım harcamaları değerlendirmeye alınmayacak.
Elektrikli araçlar ve elektrikli cihazlar için şarj istasyonu işletilmesine yönelik yatırımlara teşvik belgesi düzenlenmesi için ise her bir ünitenin asgari 120 kW hızlı şarj kapasitesine sahip olması gerekecek. 1 Ocak 2026’dan itibaren yapılacak yatırımlarda ise teşvik belgesi kapsamında temin edilecek ünitelerin Türkiye’de üretilmesi şartı aranacak.
OTOPODYUM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.