Audi, yeni Q5 ailesinin örtüsünü kaldırdı

Audi, yeni Q5 ailesinin örtüsünü kaldırdı
Üçüncü nesline merhaba diyen Q5 artık çok daha dikkat çekici. Tepeden tırnağa yenilenen model, Ingolstadt'ın gelecek planlarına da ışık tutuyor. Gelin, BMW X3 ve Mercedes GLC Serisi'nin direkt rakibine yakından bakalım.

Audi Q5, tam 16 yıldır aramızda. 2008'den bugüne kadar 2.6 milyon adet satış gerçekleştiren modelin ikinci nesli, kendi rekorlarını da altüst ederek tek başına 1.6 milyon adet satmayı başardı. Fakat her güzel hikayenin bir sonu var. Ve evet, ikinci nesil Q5'e bugün itibariyle veda ediyoruz.

Üçüncü nesline merhaba diyen Q5 artık çok daha dikkat çekici. Tepeden tırnağa yenilenen model, Ingolstadt'ın gelecek planlarına da ışık tutuyor. Gelin, BMW X3 ve Mercedes GLC Serisi'nin direkt rakibine yakından bakalım.

Dış Tasarım

Önce detaylardan başlayalım. Yeni Q5, aynı yeni A5 gibi, Premium Platform Combustion (PPC) adı verilen mimari üzerinden yükseliyor. İkinci neslin yaşını gösteren tasarımı, yerini çok daha dikkat çekici bir dizayna bırakmış. Ön bölümde yeni Audi modellerinde görebildiğimiz geniş ızgara tasarımı dikkat çekiyor. Far takımları inceltilmiş ve SUV'ye çok daha agresif bir görünüm kazandırılmış.

Yeni Matrix LED far takımları, 15 farklı değiştirilebilen elemana sahip. Yani bu sayede toplamda 8 farklı ışık animasyonu oluşturulabiliyor. OLED teknolojisini kullanan stop takımları da direkt olarak A6 e-tron ailesinden geçiş yapmış. Arka bölümde de bol bol "ışık şovu" olacak anlayacağınız.

audi-q5-2024.jpg

Bir diğer ilginç teknoloji ise spoiler'de bulunan projeksiyon ışığı. Yeni Q5, arkadan gelen sürücüler için arka camına çeşitli uyarılar yansıtabilecek. Bu uyarılar sadece arkadan gelen sürücüler tarafından görülebilecek. Yani dikiz aynanızda devasa bir "DUR" simgesi görmeyeceksiniz, korkmayın. Audi bu teknolojinin şimdilik sadece Avrupa'da olacağını da not etmiş.

Üç farklı donanım seçeneği ile gelecek model; 4.717 mm uzunluğa, 1.900 mm genişliğe ve 1.651 mm yüksekliğe sahip. Selefinden 3.5 cm daha uzun olan model, 2.820 mm aks aralığı sunacak.

Unutmadan, yeni Q5'in boyutları 17-21" arasında değişen jantlar ile alınabileceğini not düşelim.

Motor Seçenekleri

Hemen teknik detaylara geçiyoruz zira Q5 ve A5 arasındaki "kovalent bağ" burada da devam ediyor. Audi'nin yeni "MHEV Plus" teknolojisini kullanan motorlarının tamamı, Q5 ailesinde karşımıza çıkıyor.

MHEV Plus teknolojisi, yeni motorların tamamında mevcut. 204 bg güç üretebilen 2.0 TFSI ve 2.0 TDI motorlar, bu teknoloji ile donatılmış. SQ5'in 367 bg güç üretebilen yeni 3.0 V6 TFSI motoru da aynı yarı hibrit teknolojisinden faydalanıyor.

Nedir bu MHEV Plus? Yeni hibrit teknoloji manevra ve park esnasında tamamen elektriğin gücünü kullanmanızı sağlıyor. Yetmiyor, şehir içindeki trafiklerde de sistem devreye girerek yakıt tüketimini azaltmaya çalışıyor.

Tüm motor seçeneklerinin sadece 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman ile alınabileceğini ekleyelim. Buna ek olarak sadece 2.0 TFSI motorun giriş donanımında Q5'i önden çekişli olarak alabiliyorsunuz. 2025 yılında gelecek şarj edilebilir hibrit modellerin Türkiye'ye gelmesi de mümkün.

Kabin ve Teknolojiler

Kapıyı açıp yaşam alanına girdiğimizde bizleri yakından tanıdığımız OLED ekran karşılıyor. Bu yekpare ekran, 11.9 inç büyüklükteki gösterge panelinden ve 14.5 inç büyüklükteki multimedya ekranından oluşuyor. Aynı A5'te olduğu gibi opsiyonel olarak yolcu bölümüne de ekran ekleyebiliyorsunuz.

Bilgi eğlence sistemi, Android Automotive yazılımına sahip. Bu sayede uzaktan güncellemeler alarak aracınızı her daim güncel tutabiliyorsunuz. YouTube gibi uygulamaları direkt olarak multimedya sistemine indirerek telefon bağlantısı dahi gerekmeden platforma erişim sağlayabiliyorsunuz. Tabii yeni dünyanın olmazsa olmazı ChatGPT entegrasayonunu da unutmayalım.

KAYNAK: Mert GÖKHAN – TR.MOTOR1.COM

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.