Bir kompakt hatchback arıyorsanız, buldunuz: Elektrikli Opel Astra

Bir kompakt hatchback arıyorsanız, buldunuz: Elektrikli Opel Astra
Çok sade görünümlü ama oldukça konforlu. Tüm güvenlik donanımları standart olarak geliyor. Suspansiyon sistemi, sanki kasis zengini İstanbul’da hayatınızı kolaylaştırmak için düzenlenmiş. Elektriğin ekonomisiyle de tam bir şehir otomobili.

Elektrikli Opel Astra, “benim için otomobilde önce güvenlik gelir” diyenlere hitap eden bir araç olmuş. Tüm güvenlik donanımlarını standart olarak buluyorsunuz. Ayrıca, ADAC Ecotest 2023’te 110 puan üzerinden yapılan değerlendirmede 103 puan alarak en iyi derecelendirme olan 5 yıldızı kazanan bir otomobilden söz ediyoruz. Üstelik Elektrikli Opel Astra, aldığı bu sonuçla, ilk 10’a girebilen tek Alman otomobili olma özelliğini taşıyor.

418 km’ye varan sürüş menzili

Yeni Astra Elektrik, WLTP’ye göre 418 km’ye varan sürüş menzili sunuyor. Astra’da 6 hücreli, 17 modülde 102 batarya hücresinden oluşan 54 kWsa’lık lityum-iyon batarya yer alıyor. Bataryalar, otomobilde daha fazla kullanım alanı yaratmak için gövde altına yerleştirilmiş. Bu sayede otomobilin iç kısmında yolcular için alan kaybının önüne geçilmiş. Yeni Astra Elektrik, 100 kilometrede sadece 14,8 kWsa elektrik tüketiyor. Fren enerji geri-kazanım sistemi (rejenerasyon) sürüş sırasında enerjinin geri kazanılabilmesini sağlıyor. Bu tüketim ortalaması, yeni Astra Elektrik’i sadece günlük kullanım için verimli bir araç yapmakla kalmıyor, uzun yolculuklar için de tercih edilebilir kılıyor. Astra Elektrik, 100 kW doğru akım ile hızlı şarj edildiğinde yüzde 80 batarya kapasitesine yaklaşık 26 dakikada ulaşabiliyor. Tamamen elektrikli Astra ayrıca evdeki duvar tipi şarj istasyonu için standart olarak üç fazlı 11 kW dahili şarj cihazı ile donatılmış durumda. Bu şekilde şarj edilmesi durumunda 5 saat 45 dakikada bataryalar tamamen doldurulabiliyor. 3,2 kW’lık ev tipi (AC) prizlerden ise bataryaların tamamen dolması için gereken şarj süresi 19 saat.

opel-astra-electric-2023.jpg

Elektrikli Astra’ya, yandan bakıldığında oldukça dinamik bir görünüm sergiliyor. Ultimate olarak tek donanım paketi ile satışta olan Elektrikli Astra’ya arkadan bakıldığında ise hayran olunan yaklaşımı; merkezi olarak tam ortada konumlanan şimşek logosu, dikey olarak hizalanan 3. fren lambası ve arka stop lambaları ile vurgulanıyor. Tüm dış aydınlatmalarda olduğu gibi stop lambalarında da enerji tasarruflu LED teknolojisi kullanılmış. Bagaj kapağında bulunan şimşek logosu, bagaj açma mandalı olarak önemli bir işlev üstleniyor, Arka bagaj kapağında model yazısı ve yazı bitiminde stop lambasına yakın elektrikli model olduğunu belli eden e yazısı ile diğer Astra modellerinden farklı olduğunu belli ediyor. Astra Elektrik’te Elmas kesim 18 inç alaşımlı jantlar, bir diğer dikkat çekici özellik olarak öne çıkıyor.

opel-astra-test-selcuk.jpg


Sürücü ile bütünleşen tasarım

Kullanıcılarını sürücü kapısından içeriye baktıklarında bir önceki jenerasyona göre tamamen değişen bir iç mekân ve en son teknoloji ürünü özellikleri ile karşılıyor. Ergonomik Aktif Spor koltuklar sayesinde Astra Elektrik, Opel’e özgü anatomik olarak sağlıklı koltuk konforunu beraberinde getiriyor. AGR (Sağlıklı Sırtlar Kampanyası) onaylı koltuklar, başarılı yan destekli, farklı manuel ve elektrikli ayar kombinasyonlarına ek olarak ısıtma fonksiyonunu da barındırıyor. Böylece sürücü, kendisini araca daha da entegre hissediyor ve sürüş anında benzersiz bir his yaşıyor. Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto destekli iki adet 10 inçlik geniş ekrana sahip tamamen dijital Pure Panel Pro, kullanıcıya modern bir kokpit deneyimi yaşatıyor. Yeni nesil sezgisel insan-makine arayüzü, batarya şarj durumu veya menzili gibi önemli işlevleri görüntülerken, klima kontrolü gibi ayarlar ise düğme yardımıyla kolayca yapılabiliyor. Büyük IntelliHUD sanal gösterge paneli ve doğal ses tanıma özelliği ile sürücü, gözünü yoldan ayırmadan tüm işlevleri yönetebiliyor. IntelliDrive ile; şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi, gelişmiş kör nokta uyarı sistemi ve arka çapraz trafik uyarısı gibi gelişmiş güvenlik özellikleri sunuluyor. Tüm bu işlevler, toplam 168 bağımsız LED hücreye ve 10 aydınlatma moduna sahip, sınıfının öncüsü adaptif IntelliLux LED® Pixel farlar gibi donanımlarla birlikte sürüş güvenliğini daha da artırıyor. Ayrıca ısıtmalı direksiyon simidi, ısıtmalı ön cam , adaptif hız sabitleyici, IntelliAir hava kalite sistemi, IntelliVision 360 derece çevre görüş kamerası ve panoramik açılabilir cam tavan da standart donanıma dahil ediliyor.

Etkileyici bir hızlanma deneyimi

Opel Astra-e sıfır emisyonlu ve heyecan verici bir sürüş deneyimi vaat ediyor diyebiliriz, cesur ve yalın tasarımlarıyla değil aynı zamanda performanslarıyla da dikkat çekiyor. Elektrik motoru 115 kW/156 HP güç ve 270 NM tork sağlıyor. Böylece gaz pedalına dokunma anından itibaren hızlı bir kalkış ve etkileyici bir hızlanma deneyimi yaşanıyor. Astra-e kullanıcısı, sürüş tercihine bağlı olarak Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç mod arasından seçim yapabiliyor. Opel Astra Elektrik’teki elektrik motoru 115 kW/156 HP güç ve 270 Nm tork’a sahip. Ayrıca diğer birçok elektrikli otomobil 150 km/s ile sınırlıyken, yeni Astra Elektrik 170 km/s maksimum hıza sahip. 0-100 km/s hızlanması ise 9.2 saniye. Bunun dışında Astra Elektrik kullanıcıları, sürüş tercihine bağlı olarak Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı mod arasından seçim yapabiliyor.

Elektrikli otomobilde manuel bagaj kapağı

Sürücü hariç 1.679 kg ağırlığındaki model, 4.374 mm’lik uzunluk, 1.860 mm’lik genişlik, 1.488 mm’lik yükseklik ve 2.675 mm’lik aks mesafesi ile içten yanmalı motorlu Astra ile benzerlik gösteriyor. Standart konumda 352 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1.268 litreye ulaşıyor. Ama yazının sonunda küçük de bir eleştiride bulunalım: Elektrikli bir otomobilin bagaj kapağının manuel açılması çok şık durmamış. Tasarruf edilmek isteniyorsa, başka bir yere bakılmalıydı.

opel-astra-test-10-001.jpg

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum